۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی جذب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان جذب شده است گفت: میزان این تسهیلات ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و پیش‌بینی اشتغال ایجاد شده تاکنون ۸۴۰ نفر بوده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، غلامرضا اشرفی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث تعاون تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات زیادی در استان انجام شده است.

وی از فعالیت ۹۱۱ تعاونی با ۳۸۷ هزار نفر عضو خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها در حوزه‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی هستند که از این تعداد ۲۴۲ تعاونی خدمات، ۵۵۱ تعاونی تولیدی، ۱۱۸ تعاونی توزیعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث آموزش اشاره و بیان کرد: در بحث تعاون مباحث آموزشی را داریم که در این راستا ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

اشرفی با بیان اینکه در بحث تشکیل تعاونی‌ها از ابتدای امسال ۱۰ تعاونی در رسته‌های مختلف تشکیل شده است تصریح کرد:  حدود ۱۱۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه ارسال شده است.

وی به بحث شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا در تعاونی‌های طبس و نهبندان ۲ تعاونی نسبت به تغییر خط تولید اقدام کردند و در این راستا در بحث تولید و توجه ویژه به تعاونی‌ها حمایت‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث تعاون توجه به برند و برندسازی دنبال می‌شود یادآور شد: در این راستا ۱۸ تعاونی در سطح استان دارای ۲۶ برند است که حمایت‌هایی در ثبت برند و نشان شده‌اند.

اشرفی با بیان اینکهدر این ایام تعاونی کارکنان دولت بیش از ۲۰ هزار کیسه برنج ویژه کار و کارگر توزیع کرده است اظهار داشت: در بحث تعاون در سال جاری تشکیل تعاونی های دانش بنیان و تعاونی هایی با رویکرد ورزش و جوانان را دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   قدردانی رئیس هیات مدیره شرکت تیزپاک خراسان از تدبیر مسئولانه مدیرشعب بانک ملی خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در سال های اخیر از نکاتی است که دنبال می شود یادآور شد: همچنین در ایام شیوع کرونا قریب به ۲۶۸ میلیارد تسهیلاتی است که به استان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه۱۱هزار و ۲۰۶ کارگاه در استان شناسایی شده است گفت: سامانه کرونا در این راستا ایجاد شده و تسهیلات کرونا تا ۳۱ تیرماه در استان انجام می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه عمده‌ترین متقاضیان در حوزه حمل و نقل است یادآور شد: بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر با مبلغ تسهیلات ۳۰ میلیارد تومان ثبت نام کردند تصریح کرد: در این راستا افرادی که آسیب دیده هستند به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود که این امر۵۵۰شغل را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰بانک عامل و موسسه کار پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند گفت: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دو ساله است.

اشرفی با بیان اینکه افرادی که در این ۱۴ رسته هستند می‌توانند در روزهای آینده از خدمات بیمه بهره‌مند شوند بیان کرد: یکی دیگر از مشوق‌ها اعطای تسهیلات وام‌های یک میلیون تومانی بود که از ۲۷ فروردین ماه آغاز شد و برای بیش از ۱۹۱ سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند می‌توانند روش‌های پیامکی که برای آنان ارسال شده است را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید   ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی بعد از ماه رمضان تغییر می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه قریببه ۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان جذب شده است افزود: میزان این تسهیلات مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و پیش بینی اشتغال ایجاد شده تاکنون ۸۴۰ نفر است.

اشرفی تصریح کرد: از ابتدای امسال در حوزه گردشگری، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و غیره ۹۵ مجوز در حوزه مستقل با پیش بینی اشتغال ۱۰۱ نفر صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری که از سال ۹۷ در حال انجام است ۳ هزار و ۵۴ نفر به بانک های عامل معرفی و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بحث اشتغال پایدار روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده است و نظارت بر حسن اجرا پیگیری می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ مورد نظارت عمومی و ۷۳۱ مورد نظارت مالی از تعاونی‌ها انجام شده است گفت: در سال گذشته ۱۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با اولویت بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی تعاونی‌ها نیز ۲۱۰ میلیون تومان سال گذشته به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا سامانه بیمه بیکاری ایجاد شد و تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر واجد شرایط بودند.

اشرفی با بیان اینکه کار پایش توسط وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انجام شده است خاطرنشان کرد: واجدین شرایط به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شوند و بابت افرادی که در اسفند کار خود را از دست داده‌اند مبلغی در نظر گرفته شده است و فروردین و اردیبهشت ماه نیز مبلغی پرداخت خواهد شد و برگشت به کار این افراد از مردادماه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید   تامین منابع آب پایدار؛ زیر ساخت توسعه خراسان جنوبی|محمد رضا گلزاری

وی با بیان اینکه ۷۰۷ هزار و ۹۷۲ نفر عضو تعاونی های استان هستند خاطرنشان کرد: تعاونی بانوان ۱۲۴ تعاونی با اشتغال یک هزار و ۴۹۳ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱هزار و ۲۰۶ کارگاه در استان شناسایی شده است.

اشرفی به برنامه‌های هفته تعاون اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با هفته تعاون ۴۱ برنامه فرهنگی و آموزشی در سطح استان پیگیری و انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها