۱۷ واحد صنعتی بزرگ در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در بخش صنعت تا شهریور سال ۱۴۰۰، افتتاح ۱۷ واحد تولیدی در دستور کار است، ولی فولاد قاین قبل از پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش “پیام خاوران “ عباس جرجانی اظهار کرد: امسال برای تحقق جهش تولید، مشکلات تمام واحدها و معادنی که در خراسان جنوبی تعطیل شده اند، بررسی می شوند و پس از حل مشکلات، مجدد راه اندازی خواهند شد.

وی افزود: واحدهای صنعتی که نیاز به بازسازی داشته باشند توسط سازمان صمت حمایت می شوند، همچنین برخی از واحدهایی که به دلیل نبود بازار مناسب و مقبولیت نداشتن محصول آن ها از چرخه تولید خارج شده اند؛ به واحدهای جدیدی تبدیل خواهیم کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیر راه اندازی طرح هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، هستیم، گفت: بر این اساس گزارشاتی از این واحدها به صورت روزانه دریافت و مشکلات بررسی می شود.

جرجانی بیان کرد: در کارگروه تسهیل شهرستان خوسف مشکلات هشت طرح صنعتی و معدنی مطرح شد که ۶ طرح مربوط به سال جهش تولید بودند، مشکلات این واحدهای تولیدی در حد توان سازمان حل خواهد شد تا این واحدها امسال به بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: در بخش صنعت تا شهریور سال ۱۴۰۰، افتتاح ۱۷ واحد تولیدی در دستور کار است ولی فولاد قاین قبل از پایان امسال با اشتغال خوبی به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی  مطرح کرد: وظیفه و رسالت سازمان صمت این است که هر مشکلی که واحدهای صنعتی و معدنی؛ حتی در حوزه تامین برق داشته باشد، را حل کند، چراکه اولویت ما در سال جاری و سال جهش تولید راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی و معدنی در حوزه اشتغال است.

بیشتر بخوانید   503 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی بهسازی شد

جرجانی  گفت: واگذاری معادن بر اساس قانون معادن است و بر اساس این قانون اگر محدوده ای سلب صلاحیت شده باشد و یا جزو محدوده هایی باشد که برای اکتشاف و فعالیت های عمرانی آزادسازی شده باشد، از طریق مزایده واگذار می شود اگر بعد از دو مرحله مزایده به نتیجه نرسید، محدوده معدنی به متقاضی از طریق سازمان واگذار می شود.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها