کارگاه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان خراسان جنوبی تجهیز و به‌روزرسانی می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه “تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار است” گفت: فعالیت شبانه روزی مراکز از جمله درخواست‌های ما است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسین خوش‌آیند صبح امروز در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: پارلمان مربیان و کارشناسان اقدام بسیار خوبی است که انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۱۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۱۷۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای وجود دارد افزود: ۱۲۰ کارگاه دولتی در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۷۰ نفر نیروی انسانی در بخش دولتی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۱۹۰ نفر مرد و ۸۰ نفر زن هستند.

خوش آیند با بیان اینکه سالانه حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آموزش در بخش دولتی ارائه می‌شود تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

وی سرانه هر نفر ساعت آموزش در خراسان جنوبی را ۵ ساعت عنوان کرد که از میانگین کشوری بیشتر است و خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید برای هر شهرستان یک پروژه تعریف شده که ۲ پروژه باقی‌مانده است که به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فروش املاک مازاد در دستور کار ما است یادآور شد: به دنبال ارتقاء علمی، شغلی و مهارتی مربیان و کارکنان خواهیم بود.

خوش‌آیند اظهار داشت: بحث گروه‌های جهادی در بین مربیان و کارکنان جای‌گذاری شد و افراد به صورت رایگان در مناطق دور دست حضور یافتند و خدماتی را ارائه دادند.

بیشتر بخوانید   صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی درخراسان جنوبی توسعه یابد

وی خروج نیروها از استان را از مشکلات پیش رو دانست و افزود: درخواست می‌شود ماندگاری نیروها در استان های کمتر توسعه یافته انجام شود.

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: فعال بودن شبانه روزی مراکز از جمله درخواست‌های ما است و خراسان جنوبی نیازمند فعالیت شبانه روزی مراکز است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فردوس نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به ظرفیت غنی معادن گوهر سنگ استان خراسان جنوبی و با توجه به وجود منابع غنی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس ایجاد آموزش‌ها احساس می‌شد و برنامه آموزش حرفه‌ای نیروی انسانی در این حوزه مورد توجه این سازمان قرار گرفت.

حسن یعقوبی افزود: بر این اساس، دپارتمان تخصصی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان فردوس با هدف آموزش و پرورش نیروهای متخصص و با مهارت فنی در زمینه شناخت سنگ‌های قیمتی، طراحی و تراش آنها و در نهایت اشتغالزایی و صادرات، در محل مرکز فنی و حرفه‌ای فردوس تاسیس و راه اندازی شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فردوس بیان کرد: هزینه احداث این دپارتمان، یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است که هزینه بخش تجهیز ابزارهای آموزشی آن توسط ایمیدرو تامین شده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه این دپارتمان دارای دو کارگاه آموزشی است و ظرفیت آموزش ۲۲۰ نفر در سال است تصریح کرد: در حال حاضر از استان‌های مختلف کشور در حال گذراندن دوره آموزشی در این مرکز هستند.

وی با بیان ۲۰ نوع آموزش در این دپارتمان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴۰ نفر در این کارگاه آموزش دیدند و ۲۲ مربی در این کارگاه‌ها فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید   نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فضای مجازی را به دست جوانان انقلابی بسپارید

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها