۶۶ زندانی غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

هاشمی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد در استان با همت ستاد دیه آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش “پیام خاوران “ علی هاشمی اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که بیش از ۲۲ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال بدهکاری این افراد بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۳۸ زندانی مالی، ۲۳ نفر مهریه و بقیه مربوط به نفقه و دیه بوده است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل زندانیان ۶۵ نفر مرد بودند، تصریح کرد: بیرجند با ۳۳ زندانی آزاد شده بیشترین و زندان نهبندان با چهار نفر کمترین آمار آزادشده‌‍‌ها را داشته‌اند.

هاشمی با اشاره به اینکه از مجموع بدهی این زندانیان بیش از ۷۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است، ادامه داد: همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال آورده محکومین، هفت میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان و ستاد دیه و ۱۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال تسهیلات بانکی تامین شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۹۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های خراسان جنوبی حضور دارند که برای آزادسازی آنها ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

وی اظهار داشت: بدهکاران مالی با تعداد ۵۱ نفر و مهریه با ۴۶ نفر بیشترین میزان زندانیان جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های خراسان جنوبی هستند.

هاشمی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۱۷۹ زندانی در خراسان جنوبی به مرخصی رفتند، گفت: این زندانیان ۲۵۶ هزار و ۵۶۷ روز به مرخصی رفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۳۵ نفر هم مشمول تخفیف مجازات شدند افزود: ۲۹۴ زندانی هم در این مدت با بهره مندی از آزادی مشروط، تعلیق و عفو از زندان‌های استان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید   بارش‌ها خسارتی به زیرساخت‌های خراسان جنوبی وارد نکرد

منبع:شبستان

پایان پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها