۳ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی در طرح ملی کاداستر تثبیت شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست امسال ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی استان در طرح کاداستر تثبیت شده است.

به گزارش “پیام خاوران” ، غلامرضا شهریاری در دومین کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان اظهار داشت: اجرای قانون کاداستر در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه از مطالعات جدی و مورد تاکید به ادارات کل ثبت اسناد در یک بازه زمانی سه ساله است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای قانون کاداستر با مراجعه افراد به دفاتر اسناد رسمی و دریافت اسناد تک برگی بانک‌ کاداستر و بانک اطلاعات جامع، املاک کامل شده و مشکل به وجود نمی‌آید‌.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: اجرای کامل این قانون نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر زمین و املاک است و با اقدامات ثبت اسناد و املاک به تنهایی محقق نمی‌شود.

شهریاری تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی همچون میراث فرهنگی و منابع طبیعی باید همکاری بیشتری با اداره اسناد داشته باشند و از فرصت به وجود آمده در قانون کاداستر نسبت به بروزرسانی اطلاعات نقشه‌های خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعتباراتی برای به روزرسانی اطلاعات نقشه اختصاص پیدا کرده است افزود: تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از اهم مزیت‌های این قانون در اراضی ملی محسوب می‌شود.

معاون اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه خراسان جنوبی ۴۶۰کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد گفت: با هر نگاه امنیتی با این میزان مرز مشترک هر فرد مستقر در مناطق مرزی یک مرزبان محسوب می‌شود.

محمد شریف گلچین ادامه داد: باید هرگونه اقدام عمرانی و اقتصادی که در مرزها انجام می‌شود پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد‌.

بیشتر بخوانید   12 سازه آبخیزداری تا پایان بهمن به بهره برداری می رسد

وی خاطرنشان کرد: هرگونه نارضایتی اجتماعی بدون شک سوء استفاده دشمنان را به همراه دارد که در این راستا پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها