مشکلات کار،اشتغال و تولید باید حل شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: اگر آینده خوبی برای کشور و بشر می‌خواهیم باید مسائل کار و کارگری و اشتغال و تولید را حل کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان استان اظهار داشت: کار یک نوع ورزش تعریف نشده محسوب می‌شود و بر جسم و روح و روان تاثیر دارد.

وی افزود: کار بر روی سیاست و مسائل اجتماعی تأثیرگذار است و سبب جلوگیری از انحرافات فکری می‌شود و اگر حال جامعه کارگری خوب باشد به صورت مستقیم حال نصف جمعیت جامعه خوب خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امروز زمینه مساعدی پیش آمده و قریب به 10 هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این راستا کارگران امنیت شغلی پیدا می‌کنند.

عبادی با تأکید بر اینکه اگر آینده کشور و بشر را می‌خواهیم باید مسائل کار و کارگری و اشتغال و تولید را حل کنیم،گفت: در مکتب اسلام بهترین دولت جمهوری اسلامی آن دولتی است که همه امور را به وسیله کارگران سامان دهد.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به دو قطب تبدیل شده است، افزود: یک قطب عدالت‌طلبی است و امیدواریم زیرمجموعه‌های نظام بتوانند قانون اساسی را پیاده کنند تا بتوانیم به اهداف جمهوری اسلامی برسیم و یک قطب دیگر نیز لیبرال دموکراسی است.

رشد 48 درصدی صادرات تعاونی‌های در استان

غلامرضا اشرفی هم با بیان اینکه سال گذشته صادرات محصولات مختلف تعاونی‌های استان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس 23 میلیون دلار بوده، گفت: این میزان صادرات رشد 48 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 12 هزار و 600 واحد کارگری داریم و 438 هزار نفر از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد ادامه داد: در استان 300 تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت می‌کند که از این تعداد 260 تشکل کارگری و 40 تشکل کارفرمایی هستند. علی رغم کمبود پرسنل توانستیم رتبه چهارم کشوری در زمینه کاهش مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را کسب کنیم. طی یک سال گذشته شاهد کاهش 58 درصدی حوادث فوتی نیز بودیم.

بیشتر بخوانید   ارائه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی در نمایشگاه پکن کشور چین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد 53 تعاونی جدید متناسب با نیاز استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا 2 هزار و 158 فرصت شغلی نیز ایجاد شده که نسبت به سال قبل آن حدود 50 درصد رشد داشته است.

اشرفی با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیک بیان کرد: بیش از هزار و 600 میلیارد تومان در خراسان جنوبی از چهار هزار فروشگاه در استان توانسته‌اند 11 قلم کالای اساسی را تاکنون دریافت کنند و نزدیک به 87 درصد جمعیت استان می‌توانند از این طرح بهره ببرند و نظارت‌های قانونی بر این طرح وجود دارد.

فروتن، نماینده مجمع کارگران خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه قدم‌های مثبتی در دولت سیزدهم برای کار و کارگری برداشته شده گفت: این دولت به وضعیت کارگران و قشر محروم خوب رسیدگی کرده، اما هنوز به سر منزل مقصود نرسیدیم و نباید اقدامات قطع شود.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها