کمبود روغن موتور و بازار داغ جنس های تقلبی

بعد از کمیابی روغن خوراکی در استان خراسان جنوبی، حالا نوبت به روغن موتور خودرو ها رسیده و مردم از این وضعیت نگرانند، در کنار این گرانی و کمبود ها، بازار جنس های تقلبی نیز داغ تر از همیشه جولان می دهد.

به گزارش “پیام خاوران “، بعد از کمیابی روغن خوراکی در خراسان جنوبی حالا نوبت به روغن موتورخودروها رسیده و مدتی است که مردم خراسان جنوبی با مشکل گرانی و کمبود اجناس در بازار مواجه شده اند.

 

افزایش قیمت ها و نبود کالایی همانند روغن موتور خودرو زمینه سوء استفاده برخی از فروشندگان را فراهم کرده، به نحوی که هم اکنون بازار اجناس تقلبی با نازل ترین قیمت در این استان جولان می دهد.

 

افزایش قیمت‌ها، به دنبال وابستگی مستقیم و غیرمستقیم این کالا‌ها به ارز حاصل شده اما با این وجود ارز؛ بهانه ای برای گران کردن قیمت ها هم شده و برخی با اینکه مواد اولیه را وارد هم نمی کنند، چشم طمع به درآمد بیش تر دوخته اند و مردم نیز همچنان در تب این گرانی ها سرافکنده می شوند.

 

«جواد رضایی» شهروندی است که از نبود روغن موتور در شهر گلایه دارد و می گوید: روغن های مرغوب و با کیفیت همانند روغن موتور بهران و سپاهان با وجود تقاضای زیاد اما در شهر پیدا نمی شود؛ به نظر افزایش این محصول، سبب کمبود آن در بازار شده است.

 

وی با بیان اینکه یک ماه است که در شهر به دنبال روغن موتور خودرو می گردم اما نیست، می افزاید: چاره ای جز خرید روغن های تقلبی و ارزان قیمت نداریم.

 

«اکبرپور»، فروشنده روغن موتور در خراسان جنوبی گفت: روغن موتور یک ماهی شده که در استان نیست، و هر چه از کارخانه و بازار درخواست می کنیم؛ می گویند، نیست! و کارخانه روغنی را تحویل نداده است.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش

 

این فرشنده با بیان اینکه شرکت های بزرگی همانند نفت پارس، بهران و اسپیدی وایرانول سه شیفت کار می کنند و تعطیلی ندارند، تصریح می کند: سوال این است که در مدت، روغن تولیدی خود را چه می کرده اند؛ اگر کارخانه تعطیل نبوده و یا اگر تولید می کرده، جنس را به کجا می داده است؟

 

اکبرپور با بیان اینکه امروز که با بازار تهران با هر کس تماس گرفتم، همکاران به من گفتند که 30 تا 40 درصد  روغن خود را بیشتر بفروشید، چراکه احتمال گران شدن وجود دارد اما ما جنسی نداریم که گران کنیم.

 

وی ادامه داد: مشخص است که در تهران جنس انبار شده اما در بیرجند ما تا آخرین قطره ای که داشته ایم به مردم عرضه کرده ایم، همکارانی از تهران به من گفته اند روغن برای شما می فرستیم که روی آن قیمت قبل درج شده اما شما باید با 30 تا 40 درصد افزایش قیمت بفروشید؛ ما نخریدیم چراکه مردم معترض می شوند.

 

این فروشنده با بیان اینکه مطمئن هستم کارخانه ها تولید داشته اند و تا چند وقت دیگر با قیمت های افزایشی عرضه خواهند کرد، می گوید: اما استان ما در حوزه روغن تعطیل است و مردم مجبور هستند روغن تقلبی و بی کیفیت  استفاده  کنند.

 

«خَدی، نایب رئیس اتحادیه تعویض روغن »  با تأیید نبود روغن موتور خودرو در استان، تصریح کرد: کارخانه های تولیدی از توزیع روغن در استان خودداری می کنند، به نظر می رسد دلیل کمبود روغن موتور خورو، افزایش قیمت باشد.

بیشتر بخوانید   به اندازه نیاز، روغن بخرید

 

وی با بیان اینکه با کمیاب شدن روغن های پر مصرف، تعداد مشتری های روغن خودرو  نیز کم شده است، بیان می کند: تعداد مشتری ها از 10 نفر به سه نفر کاهش یافته و شرکت های تولید کننده این محصول با وجود پیگیری ما به تقاضاها پاسخ نمی دهند و در حال حاضر یک روغن موتور 4 لیتری از 70 به 150 هزار تومان افزایش  یافته است، اما پیگیریم تا نیاز بازار استان را تأمین کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طبق شنیده ها، روغن موتور خودرو بین 30 تا 40 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رفع مشکل نبود روغن موتور از هفته آینده/  عدم توزیع روغن موتور برای افزایش قیمت بود

«رضا علیزاده بیرجندی» رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مدتی است که روغن موتور در استان کمیاب شدهاما این امری طبیعی است زیرا این محصول در حال افزایش قیمت است.

 

وی با بیان اینکه اینکه محصول از طریق کارخانه ای تولیدی متأسفانه توزیع نمی شود تا کمبود در بازار ملموس و زمینه افزایش قیمت فراهم شود، تصریح کرد: قیمت روغن موتور خودرو افزایش یافته و ما به مردم استان اطمینان می دهیم که از هفته آینده کمبود روغن موتور رفع شود.

 

علیزاده بیرجندی بیان می کند: با شرکت هایی متولی، مسئله کمبود روغن در استان پیگیری شده و انجمن و سازمان حمایت از  تولید کننده گان، در بحث افزایش روغن موتور خودرو حمایت لازم را داشته است، بنابراین طبیعی است که با افزایش قیمت، روغن موتور خودرو به عاملین فروش در سراسر کشور ارسال و کمبودها رفع شود.

بیشتر بخوانید   پیام فرماندهی ونمایندگی ولی فقیه درسپاه انصار الرضا(ع)به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی

 

وی از افزایش ۵۳ درصدی روغن موتورهای دیزل و ۴۰ درصدی سبک یا معمولی خبر داد و تصریح کرد: طی هفته آینده شاهد کمبود روغن موتور خودرو در استان نخواهیم بود اما قیمت ها حدوداً  تا 30 درصد افزایش خواهد داشت.

 

انبار کردن و عدم توزیع روغن موتور در بازار و سرگردانی مردم به بهانه گران کردن محصول، درست نبوده و باید نظارت ها بر بازار بیشتر شود،  همچنین با توجه به اینکه تفاضای زیادی برای روغن موتور خودروهای مرغوب و با کیفیت  زیاد است باید این محصول با قیمت مناسب برای تمامی اقشار در دسترس باشد تا مردم مجبور به استفاده از اجناس تقلبی و بی کیفیت نباشند.

منبع : شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها