دادستان بیرجند: قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: با تدابیر اندیشیده شده قیمت مرغ در استان کاهش می‌یابد و مردم از خرید مازاد مصرف خودداری کنند.

به گزارش “پیام خاوران “،حجت الاسلام علی نسایی زهان اظهار داشت : با توجه به افزایش بیش از حد قیمت مرغ در کشور و به تبع آن خراسان جنوبی بازدیدهای میدانی صورت گرفت و طبق دستور داده شده روند کاهش تا قیمت مصوب ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: اکنون قیمت مرغ با توجه به اینکه در استان‌های مجاور بسیار بالاست ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان برای فروشندگان در خراسان جنوبی معین شده است تا پای سودجویان به استان باز نشود اما به زودی به ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید

برخورد با اصناف متخلف شدت می‌گیرد

 

دادستان بیرجند با بیان اینکه تا اعلام دادستانی صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استان‌های مجاور و کشورهای دیگر ممنوع است افزود : با هرگونه تخلف در این زمینه با جدیت برخورد خواهد شد.

 

حجت اسلام نسایی گفت: برای کاهش التهاب بازار ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع می‌شود و باید در نظر داشت در استانی که ۴۰ درصد مردم آن تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نمی‌توان مرغ و تخم مرغ که غذای اصلی آنها است را از سر سفره کم کرد.

 

وی با بیان اینکه پس از رسیدن به قیمت مصوب مجوز حمل و صادرات برای حمایت از تولید داده می‌شود اظهار داشت: خودروهای متخلف در این مدت توقیف و مرغ به قیمت مصوب کشتار خواهد شد.

 

قیمت مرغ در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت که برخی کارشناسان این حوزه علت آن را التهابات برآمده از بازارهای مشابه و افزایش قیمت نهاده‌ها عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید   ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه تسهیلات روستایی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

 

دادستان بیرجند به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی و معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز گذشته از مراکز عرضه مستقیم مرغ و تخم مرغ در مرکز استان بازدید کردند.

 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید از کاهش قیمت مرغ به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان در مراکز عرضه مستقیم خبر داد.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و دامپزشکی از مرغداری‌های استان بازدید و وضعیت نهاده‌های طیور و آنالیز قیمت مرغ را بررسی کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/102

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها