مسئولان توجه بیشتری به صنعت بیمه داشته باشند

صنعت بیمه علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، سبب گسترش رفاه اجتماعی، رشد سرمایه‌گذاری و همچنین رشد تولید با سرعت بیشتر می‌شود و به همین دلیل به عنوان یک نهاد اقتصادی و پشتیبانی قوی‌ برای سایر نهادهای اقتصادی و خانوارها مطرح است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، در هیاهوهای دنیای امروزی، نمی توان زندگی راحت و با آرامشی داشت، هر روز اتفاقات جدیدی رخ می دهد و شرایط زندگی را نا امن می کند. از بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله گرفته تا حوادث غیرطبیعی مانند آتش‌سوزی، تصادف و بیماری‌های سخت و دشوار یا حوادث شغل و خسارت های فعالیت های اقتصادی. همه این موارد در صورت بروز می تواند هزینه های گزاف و در مواردی غیرقابل جبران را بر مردم تحمیل کند. ریسک زندگی در چنین دنیایی خیلی بالاست و باید مدام با چالش های متعددی روبرو بود.

اما در چنین شرایطی؛ تنها صنعت مهم بیمه است که می تواند این ریسک ها را مدیریت و امنیت و آرامش خاطر افراد را تامین کند. اکنون دربسیاری از موارد استفاده از بیمه به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر مطرح است که می توان ریسک ها و خطرات زندگی را به آن انتقال داد.

این صنعت علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، سبب گسترش رفاه اجتماعی، رشد سرمایه‌گذاری و همچنین رشد تولید با سرعت بیشتر هم می شود و به همین دلیل به عنوان یک نهاد اقتصادی و پشتیبانی قوی‌ برای سایر نهادهای اقتصادی و خانوارها مطرح است و روند سازندگی و ترقی در جامعه را تسهیل می کند.

 

بیشتر بخوانید 

تفکر و تلاش جهادی برای جلب رضایت بیمه شدگان در بیمه کوثر

بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی بازنشستگان صادر می‌شود

 

بر این اساس بيمه به عنوان اهرم مهمی در ايجاد نظم اجتماعى و آرامش جامعه بشمار می رود و در حالی که مبالغ جزئی را از بیمه شدگان دریافت می کند، اما در سطح گسترده و وسیع، صندوقی برای اطمینان دادن به انسان هایی که ممکن است دچار آسیب و خسارت در شغل، تجارت، سرمایه گذاری، مسافرت، آتش سوزی و امثال آن شوند، است.

با توجه به تصویب  قانون اداره امور شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی ایران در ۱۳ آذرماه ۱۳۶۷، این روز به عنوان روز بیمه نامگذاری شده است. به همین دلیل در خصوص این موضوع با مدیر بیمه کوثر در خراسان جنوبی به گفت‌وگو نشستیم.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری 170 میلیارد تومانی در صنعت برق خراسان جنوبی /فعالیت ۳۷۷ هزار مشترک برق در استان

 

تاکید بر فرهنگ سازی برای استفاده از بیمه

رضا محزون مدیر سرپرستی بیمه کوثر در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیمه به عنوان یکی از سه رکن اصلی اقتصاد جوامع امروزی است، اظهار کرد: با دغدغه ها و پیچیدگی های زندگی روزمره انسانی که خطرات متفاوتی را پیش رو دارد، بیمه به عنوان یک حامی و حافظ سرمایه های مادی و به تبع آن سرمایه های معنوی انسان‌ها؛ به عنوان یک ضرورت در جوامع امروز است.

وی افزود: مؤسسات بیمه ای با توجه به رسالتی که به خصوص در شرایط اقتصادی فعلی دارند، در زمان حادثه به کمک زیان‌دیده آمده و با پرداخت خسارت، بخش زیادی از آلام بیمه شدگان را التیام می دهند.

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در خراسان جنوبی با تاکید بر گسترش و ترویج فرهنگ بیمه در سطح جامعه، بیان کرد: در سال های اخیر استقبال مردم از خدمات بیمه‌ای افزایش داشته است اما هنوز در این خصوص با نرم جهانی فاصله ی بسیاری داریم.

محزون گفت: در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای،  به منظور فرهنگ سازی در تمامی رشته ها تمام تلاش خود را به کار  بسته‌اند تا با ارائه خدمات نوین و طرح های نوظهور، این رقابت را برای افراد جامعه ایجاد کنند تا ضمن حفاظت از سرمایه های مردم، در افزایش ضریب نفوذ بیمه هم سهیم باشند.

وی با بیان اینکه حوادث مختلفی از جمله سیل و زلزله و … کشور ما را تهدید می کند، افزود: اما با ورود شرکت های بیمه‌ای بخش بسیاری از این خسارت ها قابل جبران است که در این خصوص می توان به حادثه دردناک زلزله کرمانشاه و عملکرد خوب بیمه ها در پی آن اشاره کرد.

 

نوآوری در بیمه ضروری است/ استقبال خوب از بیمه کرونا

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به نوآوری های بسیاری که در جهان و در کشور در حال روی دادن است، صنعت بیمه نیز از این موضوع مستثنی نبوده و باید همواره در حال نوآوری و ارائه طرح های نوین به فراخور شرایط کسب و کار و زندگی امروزی باشد.

بیشتر بخوانید   فراخوان نهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه شرکت بیمه کوثر

محزون در این خصوص به مثال بارز بیمه نامه کرونا و استقبال بسیار خوب مردم اشاره کرد و گفت: با ورود شرکت های بیمه ای به این مسئله، بیمه نامه کرونا طراحی و در اختیار عموم قرار گرفت. بر اساس این بیمه نامه هزینه های درمانی افراد در مدت بیماری و بستری در بیمارستان پرداخت می شود و در صورت فوت بیمار هم مبلغی به عنوان سرمایه فوت به ذینفعان تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در شرایط نامناسب اقتصادی، صنعت بیمه در کنترل و بی اثر کردن فشارهای حوزه های مختلف، نقش حیاتی دارد و حتی می تواند این فشارها را به فرصت هم تبدیل کند.

 

ارتباط مستقیم بیمه با توسعه اقتصادی/ بیمه؛ عامل زنده ماندن تولید

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیمه به عنوان یک مولفه اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد کشورها دارد، گفت: هر چه سهم صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی و ضریب نفوذ آن بیشتر باشد، اقتصاد آن کشور پیشرفته‌تر خواهد بود.

محزون با تاکید بر اینکه نقش اصلی بیمه کاهش ریسک است، افزود: هرچه احتمال ریسک بالاتر باشد، احتمال اینکه کسب و کارها در آن زمینه سرمایه گذاری کنند کمتر است، اما نقش شرکت‌های بیمه در اقتصاد بیش از این است.

وی در خصوص استقبال بنگاه های اقتصادی از ظرفیت بیمه اظهار کرد: وقتی بنگاه‌های اقتصادی ریسک های خود را بیمه می کنند، در زمان بروز خسارت ها، جبران آن بر عهده صنعت بیمه است. بر این اساس سرمایه بنگاه های اقتصادی به جای صرف و جبران خسارت ها، صرف تولید شده و سبب می شود تا به جای توقف تولید و لطمه اقتصادی، موتور اقتصادی این واحدها، همچنان و با همان سرعت در بخش تولید و خدمات، در حال حرکت باشد.

 

مسئولان توجه بیشتری به صنعت بیمه داشته باشند/ خدمات غیرحضوری، عامل افزایش رضایت بیمه شدگان

بیشتر بخوانید   بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی بازنشستگان صادر می‌شود

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در خراسان جنوبی تصریح کرد: صنعت بیمه، یکی از عوامل افزایش تاب آوری جامعه در برابر مشکلات و بلایای طبیعی است. بیمه اماکن تجاری و مسکونی، در زمان بروز بحران باعث جبران سریع‌تر خسارت شده و از جایگاه خاصی در فرایند مدیریت بحران برخوردار است.

محزون بیان کرد: بر این اساس انتظار است تا مسئولان نسبت به این صنعت بسیار مهم، اهمیت و توجه بیشتری داشته باشند و آن را مورد حمایت‌های مستمر خود قرار دهند.

وی با اشاره به افزایش تعداد دفاتر بیمه در سطح شهرها اظهار کرد: افزایش دفاتر می تواند ضریب نفوذ بیمه را به شکل فزاینده‌ای بالا ببرد، اما این دفاتر باید به خدمات نوین مجهز باشند و اطلاعات خود را بروز کنند تا بیمه گذاران از شرایط بیمه نامه، اغنا شوند.

محزون با اشاره به حرکت رو به جلو و شتاب غیرقابل کنترل دنیای امروز، گفت: با توجه به اینکه خدمات غیرحضوری در تمامی عرصه ها درحال بروزرسانی است، شرکت ها و موسسات بیمه‌ای نیز به منظور شتاب‌بخشی و رعایت حال بیمه‌گذاران و بیمه شدگان، به خدمات غیرحضوری، به خصوص در زمان وجود ویروس منحوس کرونا، روی آورده اند که این موضوع رضایت بیمه شدگان را به همراه داشته است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

بنابراین گزارش؛ در حالی که صنعت بیمه در کنار صنعت بانکداری به عنوان یک بازوی مدیریتی در هر اقتصادی محسوب می‌‌شود، اما آن‌طور که بانک‌ها مورد توجه مسئولان قرار گرفته اند، به صنعت بیمه توجهی نمی شود. در حالی که با توجه به پیچیدگی‌ های اقتصاد جهانی و توسعه روز افزون فناوری اطلاعات در اقتصاد، بیمه نیز باید به عنوان یک صنعت پویا، زمینه رشد خود را با سایر شاخه‌های اقتصاد فراهم کند. چراکه این صنعت، مهم‌ترين پشتوانه اقتصاد كشور است و حتی مسائل و روابط اجتماعی را نيز  بهبود می بخشد و به همین دلیل باید اين صنعت به جايگاه واقعی خود برسد.

منبع:خاورستان

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها