ورود ثمربخش دادستان بیرجند به موضوع گرانی مرغ/ بازار مرغ و تخم‌مرغ متعادل شد

 با ورود ثمره بخش دادستان و پیگیری جهاد کشاورزی از روز شنبه مرغ در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و تخم مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، این روزها دیگر کمتر کسی در خراسان جنوبی وجود دارد که با داستان بالا و پایین پریدن‌های مرغ و تخم مرغ در استان بیگانه باشد حکایتی که به نحوی همه مردم با آن سروکار دارند و از سویی بازارش بی حساب و کتاب است.

هر روز که از خواب بیدار می‌شویم باید منتظر شنیدن یک قیمت از بازار مرغ و تخم مرغ باشیم تا جایی که در چند وقت اخیر قیمت مرغ در بیرجند به ۳۶ هزار تومان و تخم مرغ به ۱۸ هزار تومان رسید.

این روند افزایشی مردم را گلایه‌مند کرده و از کمبود نظارت‌ها گلایه داشتند تا اینکه چند روز گذشته دادستان مرکز استان از بازار متعادل مرغ و تخم مرغ از روز شنبه ۱۵ آذر ماه خبر داد در این راستا به چند واحد عرضه مرغ و تخم‌مرغ سری زدیم تا موضوع را از نزدیک بررسی کنیم.

 

بیشتر بخوانید 

مردم بیش ازحدنیازمرغ نخرند/روند کاهش قیمت مرغ در بازار بیرجند

دادستان بیرجند: قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

 

به یکی از مراکز عرضه مستقیم مرغ در خیابان پاسداران رفتیم از همان ابتدای صبح چند نفری درب مغازه صف کشیده‌اند اما قیمت مرغ همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: از دادستان تشکر می‌کنیم که به داد مردم رسید تا قیمت تا حدی متعادل شود.

وی افزود: وقتی از رسانه‌ها شنیدم قرار است از روز شنبه بازار متعادل شود برای خرید اقدام کردم که خدا رو شکر قیمت مرغ و تخم‌مرغ همان قیمت مصوب است و گران‌تر عرضه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید   شهردار شوسف منصوب شد

با ورود به یکی از مراکز خرده فروشی مرغ در شهر بیرجند شاهده کردیم امروز شنبه مرغ با قیمت ۲۱ هزار و ۶۰۰ و تخم مرغ با ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شد.

گویا طبق پیگیری‌های دادستان قرار است مرحله نخست در تعادل رساندن بازار، قیمت‌ها در مراکز عرضه مستقیم مرغ و تخم‌مرغ به نرخ مصوب عرضه شود و در گام بعدی در مراکز خرده فروشی نیز باید قیمت‌ها به تعادل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: ۶۳۴ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که پروانه فعالیت دارند و اکثر آنها فعال هستند و سالانه ۳۶ ميلیون قطعه جوجه ریزی در این واحدها انجام می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آن مازاد بر نیاز استان است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

قوسی با بیان اینکه از هفته دوم آذر ماه صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استان‌های مجاور و کشورهای دیگر ممنوع است افزود: این امر در کاهش قیمت مرغ در استان نفش زیادی دارد البته با تامین بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای مرغداری استان، قیمت مرغ به نسبت هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام /۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها