توسعه متوازن شهرستان طبس، نیازمند توجه به همه شهرها و بخشها

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه توسعه شهرستان طبس، توجه به همه شهرها و بخشها است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه دستگران با اشاره به توسعه و تعالی شهرستان طبس گفت: باید بخش‌های دستگردان و دیهوک به عنوان بال های شهرستان رشد کنند و تا این مساله اتفاق نیفتد به توسعه متوازن نخواهیم رسید.

وی در این نشست با اشاره به این که باید جمعی از نخبگان به محوریت امامان‌جمعه و بخشداران برای تنظیم برنامه‌ای مدون برای مهاجرت معکوس و توسعه عادلانه تلاش کنند، به مسئولان توصیه کرد: در سفر‌های شهرستانی طوری برنامه‌ریزی شود که نتایج سفر‌های قبلی بررسی و میزان پیشرفت پیگیری‌ها و موانع احتمالی بررسی شود.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: گاهی اوقات برنامه‌ها و ظرفیت‌ها به صورت ممتد پیگیری نمی‌شود و اگر تمرکزی روی یک موضوع قرار می‌گیرد، باید مسئولان محلی و شورا‌های اسلامی با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنند و نتیجه آن هم به مردم گزارش شود.

 

بیشتر بخوانید 

استان خراسان جنوبی در زمینه گردشگری الگویی برای همه کشور باشد

ورود کمیسیون فرهنگی به موضوع ارتقای بودجه حوزه فرهنگ

 

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به جمعیت بخش دستگردان اشاره کرد و گفت: در خانه ملت موضوع جمعیت و خانواده در دست بررسی و برنامه مفصلی در دست تبیین است، اما اصل موضوع جبران جمعیت در بخش‌های هر شهرستان، توجه به اقشار بازنشسته برای برگشت به روستا‌ها و مرکز بخش است تا حداقل شاخص جمعیت اصلاح گردد.

وی بیان کرد: در سفر گذشته یکی از سرمایه‌گذاران بخش دستگردان بیان کرد که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها می‌تواند برای هزار نفر اشتغال ایجاد کند، اما تا این لحظه گزارشی از وضعیت آن موضوع به بنده ارائه نشده و انتظار می رود که مسئولان محلی این دست موارد را پیگیری کنند و موانع را اعلام تا آن ها را در مرکز استان یا کشور به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید   پوشش همراه اول درشهرستان طبس گسترش یافت

حجت الاسلام نصیرایی افزود: برای ارتقاء بخش دستگردان پیگیری ها و مذاکرات لازم صورت گرفته و استاندار نیز در این مساله دید باز و توسعه محوری خواهند داشت.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما در شهرستان‌های خود به انسجام برسیم و برنامه داشته باشیم، مسئولان ملی آمادگی دارند که کار‌های خوبی انجام دهند و متاسفانه برخی عقب‌ماندگی‌ها به دلیل مشغول شدن به داخل و موضوعات کوچک و حاشیه‌ای است که این باید اصلاح شود و مسئولان محلی و اعضای شورا‌های اسلامی در این مبحث، نقش جدی دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها