توسعه مناسبات اقتصادی با راه‌اندازی دفاتر وزارت خارجه در استان‌ها

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی دفاتر وزارت خارجه در استان‌ها سبب توسعه مناسبات اقتصادی استان با کشورهای همسایه و منطقه می‌شود.

به گزارش ” پیام خاوران “، علی اکبر اکبری راد  شامگاه سه شنبه در دیدار با رئیس جدید نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: نقش شما به عنوان ارتباط دهنده و نماینده وزارت خارجه  برکسی پوشیده نیست.

 

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در کشور اظهار کرد: برون رفت از این وضعیت نیاز به سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی داریم که ضرورت دارد برنامه ریزی و هماهنگی لازم را انجام دهیم.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی نقش نمایندگی های وزارت خارجه در استانها را فرصت ساز و هماهنگ کننده برشمرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت ها، کسب قدرت اقتصادی از طریق به دست گرفتن بازارهای جهانی است.

 

اکبری راد اظهار کرد: باید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق نسبت به  توسعه تجارت خارجی و حضور در بازارهای جهانی اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به فرصت‌ و ظرفیت‌های فراوان از جمله گردشگری تجاری اقتصادی در استان بر همت ویژه برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: توسعه گردشگری و توریسم درمانی از جمله مسائل مهمی است که می‌شود برای درمان مردم  کشور همسایه اقدام کرد.

 

اکبری راد خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از ایرانی های مقیم خارج کشور شد و گفت: باید از ایرانیهای استان خراسان جنوبی که در خارج از کشور حضور دارند دعوت شود تا برای سرمایه‌گذاری در این استان اقدام کنند.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود مرکز خدمات سرمایه گذاری در این استان که در راس آن استاندار قرار دارد گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی هایی که این مرکز انجام داده و اداره کل اقتصادی و دارایی استان با ارتباطاتی که با سازمان سرمایه گذاری خارجی کشور دارد زمینه مناسب و آمادگی لازم برای جذب و حضور سرمایه گذاران خارجی به این استان  را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید   رونمایی از پلتفرم رسمی " ایران سفر" توسط شرکت دانش بنیان ایراکد

 

وی از ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در این مرکز خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان دستگاه های اجرایی در این مرکز مستقر و آمادگی لازم جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران را دارند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها