امام جمعه بیرجند: وزارت امور خارجه نسبت به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه تلاش کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت وزارت امور خارجه در برقراری ارتباطات اقتصادی با کشورها گفت: اگر ارتباطات و داد و ستدهای خود را در حد ظرفیت با کشورهای همسایه به انجام برسانیم مشکلات ما حل می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران “ ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار بامسئول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده اظهار داشت: تغییر دولت‌ها نباید سبب تغییر سیاست‌ها شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند “دولت‌ها که عوض می‌شوند، سیاست‌ها را با توجه به سلایق و احزاب عوض نکنند، آنچه مهم است یک نوع سیاست است که به نحو جامع به نفع کشور، مردم، آینده و جهان است” و باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ارتباطات با کشورها گفت: اگر ارتباطات و داد و ستدهای خود را در حد ظرفیت با کشورهای همسایه، مسلمان و حتی غیر مسلمان به انجام برسانیم مشکلات ما حل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید 

امام جمعه بیرجند: راه رشد و کمال در سن نوجوانی هموار است

امام جمعه بیرجند: خواب و خیال آمریکا طور دیگری تعبیر شد

 

عبادی عنوان کرد: اگر بتوانیم با کشورهای همسایه بالاخص کشورهای اسلامی ارتباطات سنجیده برقرار کنیم آنها هم از آسیب‌های دشمن محفوظ می‌مانند چون بیشتر دشمن در آنها نفوذ می‌کند و جز بیچارگی، جنگ و کشتار چیز دیگری به بار نمی‌آورد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اگر سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را بتوانیم به همسایه‌ها تفهیم کنیم به سمت ما می‌آیند و نفع همه در آن است افزود: در این مقطع خاص و مخصوصا در حوزه مسائل اقتصادی انتظار است از ظرفیت‌های کشورهای دوست و همسایه استفاده شود، همانطور که در چند سال اخیر زمینه خوبی در ارتباطات با کشورهای قطر، روسیه و بلاروس بود.

بیشتر بخوانید   17 هزار و 103 داوطلب خراسان جنوبی درکنکور سراسری امسال رقابت می‌کنند

عبادی در ادامه با اشاره به ظرفیت وزارت امور خارجه در برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه اظهار داشت: توسعه ارتباطات با کشورهایی مثل عراق و سوریه و همسایگان شرقی از جمله افغانستان و پاکستان که از ظرفیت‌های خیلی بالایی برخوردار است و بسیار حائز اهمیت است.

وی به تأمین زیرساخت‌های ارتباط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در این مقطع خاص وقتی دشمنان می‌خواهند با تحریم ما را دور بزنند باید هم امکانات داخلی هم ارتباطات خارجی را برای برقراری ارتباطات فراهم کنیم و هم متناسب با نیاز بیرون از انواع تولیدات داخلی برای صادرات استفاده کنیم.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

امام جمعه بیرجند خطاب به مدیر جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شناخت و دانش لازم و تجربیات خوبی که دارید و این دانش و تجربه همراه با یک ایده درست است امیدواریم موفق باشید و آنچه از دست ما ساخته باشد هم در خدمت شما خواهیم بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها