۲۰۰۰ کیلوگرم زعفران حمایتی از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای خرید حمایتی تاکنون دو هزار و ۵۰ تن زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است گفت: همچنین ۲۸ هزار شاخه گل نرگس نیز از بهره‌برداران خریداری شد.

وحید ضیائیان احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران ”  در بیرجند، اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید حمایتی تاکنون ۲ هزار و ۵۰ کیلوگرم زعفران به صورت حمایتی از کشاورزان استان خریداری شده که ارزش زعفران‌های خریداری شده ۲۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: در طرح خرید حمایتی فقط محصول امسال خریداری می‌شود. سال گذشته بعد از پایان طرح خرید حمایتی زعفران، طرح خرید توافقی را نیز در استان داشتیم که تا اردیبهشت ماه امسال طول کشید و محصول را هشت تا ۱۰ درصد بیشتر از قیمت بازار خریداری کردیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران به صورت حمایتی و ۶۰۰ کیلوگرم به صورت توافقی از کشاورزان استان خراسان جنوبی خریداری شد و پیش‌بینی می‌شود امسال خرید حمایتی به سه تن افزایش یابد.

ضیائیان احمدی افزود: چهار مرکز خرید حمایتی زعفران از کشاورزان استان در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و سرایان فعال است که تا ۳۰ آذر ماه امسال نسبت به تحویل محصول از کشاورز اقدام می‌کنند.

وی افزود: امسال دو سطح فروش زعفران نگین با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ میلیون تومان و پوشال مرغوب هر کیلوگرم ۱۱ میلیون تومان به صورت حمایتی از کشاورز خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی درباره نحوه فروش زعفران توسط کشاورزان گفت: وقتی کشاورزان محصول را تحویل مراکز خرید حمایتی استان بدهند بعد از ثبت در سیستم ۳۰ درصد قیمت در ابتدای کار به حساب کشاورز واریز می‌شود.

ضیائیان احمدی اظهار داشت: ۷۰ درصد باقی‌مانده وجه کشاورز به مدت سه ماه همراه با محصول در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دارد که در این مدت کشاورز اگر مشتری با قیمت مناسب‌تر پیدا کرد می‌تواند محصول را از مرکز تحویل گرفته و ۳۰ درصد دریافتی را برگشت بدهد.

بیشتر بخوانید   شعب اخذ رأی در استان خراسان جنوبی افزایش یافت

وی با اشاره به خرید توافقی گل نرگس نیز گفت: به منظور کمک به حال نرگس کاران تاکنون ۲۸ هزار شاخه از کشاورزان در استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا تدابیری که اندیشیده شده که گل نرگس توسط فروشگاه‌های اینترنتی درب منزل افراد متقاضی تحویل داده شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها