رییس کل دادگستری خراسان جنوبی: نقش بازرسی پررنگ‌تر شده است

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی نقش مهم و ارزشمند سازمان بازرسی برای نظارت بر عملکرد سازمان‌های دولتی پیش بینی شده که در دوره جدید قوه قضاییه این نقش برجسته‌تر و پررنگ‌تر است.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی استان خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور از طریق ویدئو کنفرانس در بیرجند برگزار شد افزود: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه‌های ذیربط زیر نظر قوه قضاییه است.

وی گفت: در دوران تحول قوه قضاییه و ‌برنامه‌هایی که از سوی رییس قوه ابلاغ شد این برنامه‌ها برگرفته از سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری است و نقش ویژه‌ای برای سازمان بازرسی دیده شده که از باب دستگاه نظارتی قوه قضاییه تقویت آن تعیین کننده خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید 

طرح انتقال صنوف آلاینده در بیرجند تا پایان امسال اجرایی شود

قوه قضاییه در کنار تولیدکنندگان و فعالان ‌حوزه تولید است/ کویرتایر افتخار استان وکشور

 

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بازرسی و نظارت مستمر وزارتخانه‌ها و انجام بازرسی‌های فوق‌العاده و اعلام تخلف‌های مکشوفه توسط این دستگاه مورد توجه است و رسیدگی می‌شود و اگر جرمی در سازمانی کشف شود این جرم ضمن بررسی کارشناسی به دادستان‌ها ارجاع تا رسیدگی قضایی به جرم انجام شود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم سازمان بازرسی از ابتدای تشکیل سازمان فعالیت‌های فراوانی برای انجام مسوولیت و وظیفه داشته است که قابل تقدیر است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

حمیدی ضمن تقدیر از خدمات سید مسلم مظهری ابراز امیدواری کرد که حضور یک قاضی در راس این سازمان کارساز و شاهد رسیدن به اهداف بالاتری برای این سازمان در خراسان جنوبی باشیم.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: معبر دوم صادارتی ایران آبان ماه بازگشایی می‌شود / قدردانی از حمایت رئیس قوه قضائیه

با حکم رییس سازمان بازرسی کل کشور ابراهیم رحیمی به عنوان مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی منصوب و امروز معرفی شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام / ۱۰۱

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها