افزایش ۴۵ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی میزان بارش‌ها در سال آبی – زراعی جاری میانگین بارش استان با ۲۶ میلیمتر ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “،جواد نخعی اظهار داشت: طبق بررسی انجام شده سال گذشته در همین مدت ۱۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی افزود : میزان بارندگی در سال آبی – زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۹۶ درصد افزایش داشته است.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌هایی هم بودند که نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشتند و تجربه نشان داده که تا پایان سال زراعی این کاهش بالانس می‌شود.

نخعی بیان کرد: در این مدت بیرجند ۴۱ درصد کاهش بارندگی داشته و شهرستان‌های زیرکوه، قاین و سرایان هم به ترتیب کاهش ۲۴، ۵۷ و ۹ درصدی میزان بارندگی‌ها را به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: شهرستان خوسف در سال زراعی جاری با ۳۸.۳ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را به ثبت رسانده و کمترین میزان بارندگی با ۱۹.۴ میلیمتر مربوط به شهرستان‌های زیرکوه و قاینات بوده است.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی پیش بینی کرد که اوج بارش‌های خراسان جنوبی در سال زراعی جاری در فصل‌های زمستان و بهار رخ می‌دهد.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور بیش از ۲۰ سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

سال آبی – زراعی در ایران از اول مهر آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۸۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها