حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، خانم‌ ها هستند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خراسان جنوبی، ابتلای بانوان به کرونا در استان به ۴۹ درصد کل آمار ها رسیده است.

به گزارش “پیام خاوران “ شریف زاده اظهار داشت : در ماه‌ های ابتدایی همه گیری کرونا در استان، چون انتقال‌ کرونا بیشتر خارج از منزل بود، مردان بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌شدند؛ اما هم اکنون خطر بیماری کرونا در زنان هم افزایش یافته است.

وی افزود: هم اکنون ۵۱ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی را مردان و ۴۹ درصد را هم زنان تشکیل می‌دهد که نشان می‌دهد انتقال کرونا از درون جامعه به درون خانوادگی بیشتر شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ابتلای خانوادگی به کرونا در خراسان جنوبی حدود ۶۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که باعث می‌شود تمام گروه‌های سنی در معرض خطر کرونا باشند.

 

۸۲ درصد فوتی ‌های کرونا بالای ۶۰ سال سن

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین تاکید کرد: سالمندان، آسیب پذیر‌ترین گروه ‌های جامعه در برابر ابتلا به کرونا هستند و کرونا در میان گروه‌ های سنی، سلامت سالمندان را بیشتر از همه تهدید می‌کند.

 

بیشتر بخوانید 

موارد بستری بیماران تنفسی و کرونایی در خراسان جنوبی کاهش یافت

طبس و بشرویه در صدر آمار مبتلایان کرونا

 

شریف زاده تصریح کرد:میانگین سنی فوت شدگان به کرونا در استان ۶۹ سال است که در این زمینه توصیه می ‌کنیم در این شرایط سخت، اطرافیان مراعات حال سالمندان را بکنند و در کنار نرفتن به دورهمی، خرید مایحتاج ضروری سالمندان را هم انجام دهند.

 

بروز موارد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیشتر بخوانید   تعطیلی ۲۸۶ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان و فوتی ‌ها در آذر ماه نسبت به مهر و آبان روند کاهشی را دارد افزود: خوشبختانه با رعایت شیوه نامه ها، بروز موارد جدید ابتلا و بستری در بیمارستان‌ های استان به ۱/۸ در ۱۰۰ هزار نفر رسیده که این میزان در کشور ۱/۹ در ۱۰۰ هزار نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  بیان کرد: بهبود وضعیت کرونا در خراسان جنوبی باعث شده که به لحاظ بروز موارد جدید در بیمارستان‌ ها و میزان بستری مبتلا به کرونا در جایگاه هفدهم کشور قرار بگیریم؛ در حالی پیش از این در رتبه ‌های سوم و پنجم بوده ایم.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

شریف زاده تصریح کرد: با وجود کاهش بروز موارد جدید کرونا، بروز تجمعی در خراسان جنوبی هزار و ۶۹۱ در ۱۰۰ هزار نفر است که این میزان در کشور هزار و ۳۲۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها