فرماندارخوسف:ایمن سازی مسیر ترانزیتی خوسف- طبس اعتبار می خواهد

فرماندار خوسف گفت: مسیر ترانزیتی خوسف به طبس که به عنوان یکی از پرترددترین جاده‌های استان است که اعتبار زیادی برای ایمن‌سازی و احداث باند دوم نیازمند است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  محمد شفیعی با بیان اینکه با سفر استاندار به شهرستان اعتبار خوبی جهت آسفالت راه‌های روستایی تخصیص داده شده است، گفت: در سال ۹۸ راه‌های ۶ روستا به طول ۲۲ کیلومتر با اعتیاری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال آسفالت شده است.

شفیعی اظهارکرد: روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در سال گذشته بوده است.

فرماندار خوسف گفت: ایمن‌سازی وروردی روستای ماژان که از مصوبات سفر استاندار بود با همکاری دستگاه‌های متولی در حال اقدام است که این پروژه شامل ۲ کیلومتر جدول‌کشی، زیرسازی، احداث دو باند تند رو و دو باند کندرو و تامین روشنایی است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۸ میلیارد ریال برای روشنایی این مسیر اعتبار در نظر گرفته‌اند که امیدواریم تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد.

شفیعی تصریح کرد: ۹۷ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از راه آسفالته برخوردار است که امیدواریم به زودی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردار شوند.

فرماندار خوسف افزود: با توجه به پراکندگی بسیار زیاد شهرستان و جمعیت کم میزان اعتبارات تخصیصی بسیار کم است و بسیاری از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه راه بر زمین مانده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: تکمیل جاده خوسف به نای بند از محل مجتمع گردشگری آبگرم لوت، خوسف به  شهداد استان کرمان از طریق روستای معدن قلعه زری و تکمیل راه دسترسی به مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر و تکمیل جاده مزار شاه سلیمان علی (ع)  از دیگر پروژه‌های نیمه کاره در شهرستان است که برای تکمیل آنها نیازمند دریافت اعتبارات ملی هستیم.

بیشتر بخوانید   شرایط لازم برای سفری آرام و بدون حادثه در جاده های خراسان جنوبی ایجاد شود

شفیعی اظهارکرد: حدود ۱۱ درصد جمعیت شهرستان در مناطق عشایری ساکن هستند که سالانه برای ۱۵۰۰ کیلومتر ایلراه عشایر طی دو مرتبه تیغ‌زنی و مرمت می‌شود.

فرماندار خوسف یادآورشد: در راستای اجرای طرح مسکن محرومین  نیز ۵۴۰ مسکن روستایی در شهرستان در حال احداث است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها