زنجیره تولید منیزیت در خراسان جنوبی کامل می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح تولید فرآورده‌های نسوز در سربیشه، زنجیره تولید ماده معدنی ارزشمند منیزیت در این استان کامل می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “،عباس جرجانی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تولید آجر و جرم‌های نسوز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه در سال ۹۸ توسط شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور و در شهرک صنعتی سربیشه آغاز شد.

وی روند پیشرفت این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح بزرگ در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با توجه به خرید ماشین‌آلات مورد نیاز همچنین پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، در سه ماه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

بیشتر بخوانید

پلمب ۴۴ واحد صنفی در خراسان‌جنوبی/ برگشت ۱۸ میلیارد ریال به شاکیان

جواهراتی که با قطار خام فروشی از کشور خارج می‌شود

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود با راه‌اندازی این طرح و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت تولید سالانه ۹۶ هزار تن انواع فرآورده‌های نسوز، زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۵۰ نفر در شهرستان مرزی سربیشه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استان معدنی و قطب تولید منیزیت، زغالسنگ و بنتونیت کشور است تصریح کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید مواد معدنی شاخص به عنوان یک ظرفیت و مزیت استان همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی مبتنی بر معدن و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار، ایجاد و توسعه صنایع معدنی حول ظرفیت‌های بخش معدن استان در اولویت و دستور کار ویژه این سازمان است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

جرجانی خاطرنشان کرد: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه اولین و بزرگترین کارخانه فرآوری منیزیت و تولید انواع اکسید منیزیم در کشور است که محصولات تولیدی آن منحصر به فرد بوده و توانسته جایگزین فرآورده‌های وارداتی مشابه شود.

بیشتر بخوانید   رشد گازرسانی به روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها