سامانه بارشی از روز جمعه در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نیمه شمالی استان و مرکز همراه با نفوذ توده هوای سرد از روز جمعه پنجم دی تقویت می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران “ از اداره کل هواشناسی در هشدار سطح نارنجی (آمادگی) این اداره کل، زمان شروع فعالیت سامانه بارشی پیش از ظهر جمعه اعلام شد که تا اواخر وقت شنبه ششم دی ادامه دارد.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، بارش باران برخی نقاط رعد و برق و احتمال تگرگ، بارش برف از عصر جمعه، تشکیل مه، کولاک برف و کاهش دید از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی است.

این اخطاریه جوی از کاهش قابل ملاحظه دما در سراسر استان از صبح شنبه تا یکشنبه خبر داده و افزوده است: لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی، کولاک برف، احتمال قطع ارتباط راه‌های روستایی به ویژه در مناطق کوهستانی، خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی و زیربنایی از مخاطرات احتمالی است.

آماده کردن تجهیزات برف‌روبی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، استفاده بهینه از منابع انرژی با توجه به کاهش ۸ تا ۱۲ درجه دما در استان و آمادگی برای جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات کشاورزی و شهری از جمله توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم درباره خسارات آبگرفتگی، بارش برف و کولاک و کاهش دما در استان طی هفته جاری و آینده هشدار داد و از فرمانداران خواست نسبت به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان و اطلاع‌رسانی گسترده به جامعه هدف اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   توسعه معادن کوچک نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۱۰۲

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها