ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

ادامه همراهی مردم خراسان جنوبی با محدودیت‌های کرونایی، میزان مبتلایان به کرونا را کمتر از ماه‌های قبل کرده و آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌ها هم در حال کاهش است.

به گزارش “پیام خاوران “ شریف زاده اظهار داشت : امیدواریم با ادامه همکاری و مشارکت مردم، روند کاهشی ابتلا به کرونا و بستری افراد در بیمارستان‌ها ادامه یابد.

وی افزود: میزان بروز تجمعی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۷۲۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده که ۳۴۰ نفر بالاتر از میانگین کشوری است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ترخیص ۳۲ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و عنوان کرد: ۲۵ بیمار هم با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۸ نفر وخیم و نامساعد است.

 

بیشتر بخوانید 

مردم خراسان‌جنوبی در شب یلدا محدودیت‌ها را رعایت کردند

حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی، خانم‌ ها هستند

 

شریف زاده آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی را تاکنون ۶۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: نسبت مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ۹/۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالاتر از میانگین کشوری است.

 

مردم در روز‌های پایانی هفته در خانه بمانند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین با اشاره به پیش بینی کاهش دما و سرد شدن هوا از مردم خواست در روز‌های پایانی هفته از رفتن به خانه بزرگتر‌ها خودداری کنند، چرا که خطر ابتلا به کرونا به دلیل سردی هوا و نبود تهویه آن هم در تجمع‌های خانوادگی بالاست.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   آثار ثبت‌ شده خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی به 955 اثر رسید

 

وی هشدار داد: ابتلای خانوادگی به کرونا در خراسان جنوبی همچنان بالاست که این ما را نگران پیک احتمالی زمستانی کرونا کرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها