روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار خراسان جنوبی به شبکه ملي اطلاعات متصل می شوند

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان جنوبي گفت: تمامی روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار خراسان جنوبی تا پایان دولت به شبکه ملي اطلاعات متصل می شوند.

به گزارش “پیام خاوران “،مصطفی بهی صبح امروز در بازدید از اجرای سایت اینترنت پر سرعت روستای طناک سربیشه اظهار داشت: در راستای پایشهای میدانی انجام شده از روستاهابرای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برنامه مصوب برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات داریم که تا پایان دولت محقق خواهد شد.

وی هدف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از توسعه زيرساخت هاي ارتباطي در سطح شهرها و روستاها، کاهش شکاف ديجيتالي با هدف توسعه کاربري هاي مبتني بر ICT و ايجاد اشتغال است.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات خراسان جنوبي با بیان اینکه در حال حاضر در چندين روستاي استان روستائيان و به خصوص جوانان از بستر ارتباطي بوجود آمده استفاده کرده اند و براي خود اشتغال ايجاد کرده اند.

بهی فروش برخط محصولات کشاورزي، ارائه خدمات گردشگري و فروش برخط صنايع دستي را از جمله اين مشاغل عنوان کرد.

 

بیشتر بخوانید

اتصال مدارس شهرستان سربیشه به شبکه ملی اطلاعات

۱۵۵ سایت ارتباطی روستایی درخراسان جنوبی راه اندازی می شود

 

۹۷روستای شهرستان سربیشه اینترنت پر سرعت دارد

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت:تا پایان آذرماه سال جاری ۱۰۷ روستای شهرستان سربیشه به اینترنت پر سرعت مجهز شده اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیر ساخت های ارتباطی این شهرستان اظهار داشت:تا پایان امسال ۸۴ روستای دیگر این شهرستان به اینترنت پر سرعت همراه مجهز می شوند.

بهی با بیان اینکه۱۶۵ روستای این شهرستان ازپوشش همراه برخوردارند افزود: از اواخر سال گذشته اجرای ۱۶ سایت توسعه پوشش همراه از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون ۹ سایت به بهره برداری رسیده و با اجرای ۷سایت دیگر ۱۲روستای دیگر شهرستان در سال جاری تحت پوشش تلفن همراه قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید   "علی‌اکبر بهرمان" از مشاهیر خراسان جنوبی درگذشت

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه۲۰۸ روستای این شهرستان به تلفن خانگی کابلی، بی سیم و…مجهز است گفت: اینترنت نسل ۳و۴ همراه اول وایرانسل ۳شهر سربیشه،مود ودرح را تحت پوشش دارد.

بهی از فعالیت ۱۷دفتر ICT روستایی در این شهرستان خبر داد وگفت:۳دفتر پیشخوان دولت در این شهرستان فعال و۴ روستا نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به دستگاه خودپرداز مجهز شده اند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی تصریح کرد: سایت اینترنت پرسرعت طناک سربیشه که در مراحل پایانی اجراست ۷ روستای طناک سفلی و علیا،اسفزار، ابراهیم آباد،کریم آباد ، بشکزی و بیژائم شهرستان سربیشه با جمعیتی بالغ بر ۴۷۰خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها