دبیرخانه کشوری طرح ملی یاس در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه‌اندازی دبیرخانه کشوری طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) در استان خبر داد و گفت: یک هزار دختر مددجوی کمیته امداد در سطح کشور از آموزش‌های امدادی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، محمدرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ملی یاس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر از آبان سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه طرح «یاس» برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است گفت: ارتقای عزت نفس، پذیرش مسئولیت اجتماعی، توانمند سازی ارتباطات و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

بیشتر بخوانید

۲۳ میلیارد ریال بسته غذایی بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

مردم و خیرین بیماران نیازمند اکسیژن را در خراسان جنوبی یاری کنند

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه‌اندازی دبیرخانه ملی طرح یاس در استان خبر داد و افزود: ۲۰۰ خانه هلال در سراسر کشور زیر مجموعه این دبیرخانه فعالیت می‌کنند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح یاس در مناطق حاشیه‌نشین و روستاها بیان کرد: در مرحله اول طرح یک هزار دختر مددجو کمیته امداد در ۴۰ منطقه حاشیه‌ای کلان شهرها و مناطق کمتر برخوردار طی هفت گام آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو کمیته امداد تحت پوشش طرح یاس قرار می‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت آموزشی هلال احمر در این طرح برای توانمندسازی مددجویان استفاده می‌شود افزود: آموزش‌هایی پیرامون امداد و کمک‌های اولیه، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، کار گروهی و خدمات داوطلبانه به جامعه هدف ارائه می‌شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   فرش مود و قهستان خراسان جنوبی برند جهانی دارد

 

رضای بیان کرد: در فاز اول از اجرای طرح، در سه منطقه قهستان، بورنگ و طبس مسینا از توابع شهرستان مرزی درمیان اجرایی می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها