کسب رتبه برترسامانه های هوشمند توسط راهداری خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ، از کسب جایگاه نخست این اداره کل در نظارت، پشتیبانی و بهره برداری از سیستم های هوشمند حمل و نقل در بین سایر استان ها در ۸ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ،اسد اله جلال زاده اظهار داشت: ارزیابی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش نظارت، پشتیبانی و بهره برداری از سامانه های هوشمند حمل و نقل که توسط مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای کشور صورت می پذیرد، جایگاه این اداره کل را در هشت ماهه منتهی به آبان ۹۹، در رتبه نخست قرار داده است.

وی افزود این ارزیابی شامل عملکرد مرکز مدیریت راههای استان در مدیریت پروژه های ترددشماری، ثبت تخلفات سرعت، توزین در حال حرکت، ثبت سوانح و وقایع جاده ای، مدیریت ناوگان راهداری، سامانه گویای ۱۴۱، و نیز تابلوهای پیام متغیر خبری می باشد.

 

بیشتر بخوانید

ورودی و خروجی شهرهای خراسان جنوبی ایمن سازی شد

راهداری خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در حوزه ایمنی و ترافیک کسب کرد

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در وضعیت حمل و نقل جاده ای کشور و نیز ضرورت استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی نوین در حوزه حمل و نقل جاده ای و اضافه شدن وظایفی مانند دریافت گزارش ها و ثبت شکایات کاربران جاده ای و نیز داده کاوی و ارائه تحلیل های مورد نیاز بخش حمل و نقل استان، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS)، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل است که می‌تواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.

جلال زاده گفت: افزایش بهره وری از سیستم های هوشمند حمل و نقل، نظیر اِعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس سرعت متوسط، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده ای در محورهای استان باشیم.

بیشتر بخوانید   زمسـتان ، بدون دردسر باتری

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها