هشدار هواشناسی برای وزش باد شدید وناپایداریهای جوی

هواشناسی خراسان جنوبی برای نفوذ توده هوای ناپایدار جوی، وزش باد شدید وهمراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ از عصر شنبه ۱۱ بهمن اخطاریه سطح زرد صادر کرد.

به گزارش“پیام خاوران “ ، جواد نخعی گفت: سامانه نفوذ توده هوای ناپایدار جوی از بعد از ظهر شنبه ۱۱ بهمن آغاز می شود و  بعد از ظهر یکشنبه ۱۲ بهمن  به پایان می رسد.

وی افزود: وزش باد شدید، گاهی شدید، همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی، رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف از انواع مخاطراتی است که در این سامانه توصیف شده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان خراسان جنوبی منطقه اثر این سامانه را طبس،  بشرویه، خوسف، سرایان،  فردوس، بیرجند، قائنات، حاجی آباد زیرکوه، درمیان و نهبندان دانست و گفت: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال شکسته شدن درختان، احتمال جدا شدن و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و  احتمال سقوط اجسام در کارگاه‌های ساختمانی پیش بینی شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

نخعی توصیه کرد: در روزهای اعلام شده مردم از سفر‌های غیر ضرور  خوددادری کنند و از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   فردا برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی/سرلشکر جعفری سخنران محوری مراسم

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها