افزایش 4 برابری بیماران‌بستری کرونا در خراسان جنوبی

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)بیرجند ازافزایش 4برابری بیماران بستری در این بیمارستان که به عنوان بیمارستان مرکزی بیماران کرونایی درخراسان جنوبی فعالیت دارد خبر داد.

علیرضا محمودی راد در گفت وگو با خبرنگار” پیام خاوران “اظهار داشت: در زمستان سال گذشته با کاهش تعداد بیماران کرونا روبرو بودیم ودر پیک سوم کرونا  تعداد بیماران کاهش یافت و به لطف الهی توانستیم با همکاری مردم  وکادر درمان  بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را بازیابی کنیم.

متخصص بیماری های داخلی افزود:بااین روند بخش های بستری را کوچک سازی کرده به نحوی که با کاهش تعداد بیماران، بعضی از بخش ها بسته شدند.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج)بیرجند  بیان کرد: آی سی یو از ۲۵ بیمار به ۲ بیمار و بخش های بستری از ۱۴۰ بیمار به ۲۰ بیمار کاهش یافت.

وی بیان کرد: متاسفانه فروردین امسال تعداد بیماران علی الخصوص تعداد بیماران بستری آی سی یو در حال افزایش است و تعداد بیماران بخش کرونا از ۲۰ بیمار به ۸۰ بیمار افزایش یافته که یک افزایش چهار برابری در بیماران کرونا است .

محمودی راد بیان کرد:  در این راستا ناچار شدیم تعداد کادر پرستاری، خدماتی و کادر کمکی خود را در دو روز گذشته افزایش دهیم تا بتوانیم خدمات را به بیماران بستری ارائه دهیم.

متخصص بیماریهای داخلی تاکید کرد: متاسفانه با توجه به شرایط، احتمال افزایش بیماران سرپایی و بستری وجود دارد و احتمالا وارد پیک چهارم می شویم.

وی از هم استانی های عزیز خواست ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در تجمعات خصوصا فضاهای سر بسته و بدون تهویه خودداری کنندو

محمودی راد  همچنین تاکید کرد: رفت و آمد های خانوادگی را به حداقل برسانند و در ایام ۱۲ و ۱۳ فروردین حتی الامکان سعی کنند از حضور در تجمعات خودداری کنند و استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا بتوانیم از ورود به پیک چهارم کروناجلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی میزبان پنج لاله گمنام

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها