تصوير بودجه استان خراسان جنوبي در لايحه ۱۴۰۰

معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان جنوبی گفت : امسال در بخش اعتبارات هزينه اي تا كنون ۳۰۳ ميليارد تومان به استان ابلاغ شده است

به گزارش “ پیام خاوران ” حميد جهانشاهي  در نشست خبری با توجه به سياست هاي اتخاذ شده در شوراي برنامه ريزي و توسعه افزود اولويت هزينه كرد اين اعتبار با پرداخت حقوق و تامين آن بوده است.

وي با بيان اين مطلب كه امسال دستگاه هاي اجرايي با كسري شديد و مشكلات متعدد رو به رو بوده اند اعلام كرد: در لايحه ۱۴۰۰ رشدي معادل ۳۰ درصد در بخش حقوق پيش بيني مي شود كه با لحاظ حقوق سربازان، برخي فوق العاده ها ، عيدي و بطور خاص استخدامي هاي جديد در استان، رشد اعتبارات هزينه اي در بخش حقوق به ميزان ۲۵ درصد محقق خواهد شد.
اين مقام مسئول در رابطه با استخدام هاي جديد در سال آينده گفت: حدود ۱۰ ميليارد تومان بارمالي استخدام هاي جديد در سال ۱۴۰۰ پيش بيني و تامين خواهد شد.
وي متذكر شد با توجه به شرايط فعلي و بادرنظرگرفتن اين موضوع كه در ماه هشتم سال هنوز اعتبارات متمم به استان ابلاغ نشده؛ پيش بيني لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ قطعا به راحتي امكان پذير نيست و سعي خواهيم كرد انحرافات موجود را در ابتداي سال برطرف كنيم .
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان در بخش اعتبارات تملك نيز گفت: در سه منبع تملك، نفت و ۰٫۲۷ درصد ماليات بر ارزش افزوده ارقام پيشنهادي استان در لايحه درج مي شود. .
به گفته ي وي ارقام پيشنهادي حاكي از اين است كه در بخش اعتبارات تملك ۵۸ درصد رشد و در بخش اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده ۴۲ درصد رشد را شاهد خواهيم بود. ليكن اعتبارات مرتبط با نفت خام و گاز طبيعي كاهشي خواهد بود.

بیشتر بخوانید   كتاب نتايج سرشماری عمومی 1335 استان خراسان جنوبی منتشر شد

جهانشاهي درخصوص نحوه توزيع فصلي اعتبارات عمراني در لايحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: توزيع فصلي سه سال گذشته در استان احصاء و با ملاحظه تخصيص هاي ابلاغي به استان  و تاكيد براتمام پروژه هاي نيمه تمام در فصول مختلف پيشنهادات لايحه تنظيم و به تصويب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان رسيده است.
وي ادامه داد طي دو سال گذشته منابع خوبي از رديف هاي مختلف جذب شده است كه منجر به افزايش پيشرفت فيزيكي پروژه هاي مختلف در سطح استان گرديده و اين موضوع در پيشنهادات فصدل اعتباري استان در لايحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ گرديده است.
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان متذكر شد با توجه به ابلاغ اعتبارات قانون استفاده متوازن از امكانات كشور و ساير رديف هاي ابلاغي در سال ۱۴۰۰ ، از همه ظرفيت ها در راستاي تكميل پروژه ها بهره خواهيم برد.

وي همچنين تاكيد كرد جهت گيري اصلي در توزيع اعتبارات استان، توجه ويژه به مباحث آب، راه، عمران شهري و روستايي و بهداشت و درمان بوده، ضمن اينكه از ساير محورهاي توسعه هم غفلت نشده است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها