1267 آسیب دیده در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری در استان 267 مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که در این زمینه یک هزار و 267 حادثه‌دیده از خدمات امدادی این جمعیت برخوردار شدند. 

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 267 مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، اظهار داشت: از مجموع این حوادث، 187 مورد  جاده‌ای، 48 مورد شهری، 15 مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، دو مورد صنعتی و کارگاهی، پنج مورد حادثه کوهستان و هشت مورد حضوری بوده است.

 وی با بیان اینکه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، یک هزار و 40 نفر در قالب 421 تیم امدادی به محل اعزام شده اند، افزود: در این حوادث در مجموع 403 خودروی امدادی شامل 227 دستگاه آمبولانس و 176 دستگاه خودروی نجات بکارگیری شده اند. 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 267 حادثه دیده از خدمات امدادی بهره‌مند شدند، گفت: از این تعداد 536 نفر در حوادث جاده ای، 610 نفر در سیل و آبگرفتگی، 77 نفر در حوادث شهری، شش نفر در حوادث غرق شدگی، هشت نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، هشت نفر بصورت حضوری و 22 نفر در حوادث کوهستان خدمات امدادی دریافت کرده اند.

 وی ادامه داد: در مجموع 39 مورد عملیات رها سازی نیز انجام شده است. 

 وی با بیان اینکه در مجموع طی این حوادث  129 نفر نجات پیدا کرده اند، عنوان کرد: از این تعداد 108 نفر به مراکز درمانی انتقال و 21 نفر به صورت سرپایی درمان شده اند. 

 رضایی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: متاسفانه حوادث جاده ای بیش از 70 درصد مجموع حوادث را به خود اختصاص و نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد داشته است.

نمایشگاه هنری جشنواره “یک پیکر” برپا می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی همچنین از برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره خوشنویسی “یک پیکر” در 14 تیرماه همزمان با روز قلم خبر داد.
رضایی ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: برای اولین بار جشنواره استانی خوشنویسی تحت عنوان «یک پیکر» برگرفته از شعر ماندگار سعدی توسط هلال احمر استان با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 72 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: از این تعداد 35 اثر مربوط به بخش نستعلیق و 37 اثر مربوط به بخش شکسته نستعلیق است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 14 تیرماه به مناسبت روز قلم نمایشگاهی از آثار منتخب جشنواره برپا می شود، گفت: هنرمندان برگزیده همزمان با افتتاحیه نمایشگاه معرفی و تقدیر خواهند شد.
انتهای پیام/ 102
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   87 منتخب حوزه سلامت خراسان جنوبی تجلیل شدند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها