روشنایی‌تزئینی ساختمان‌های شهربیرجند۱٫۴مگاوات‌برق مصرف می‌کند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی باتاکید ودرخواست ازمردم ومشترکان برای مدیریت مصرف وکاهش برق مصرفی گفت:مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۰درصدرشد نشان می دهد.

به گزارش ” پیام خاوران “مهدی دادگر صبح امروز در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب وبرق برگزار شد اظهار داشت:روشنایی تزیئنی ساختمانهای شهر بیرجند ۱٫۴ مگاوات برق مصرف می کند که معادل مصرف یک یا دو واحد بزرگ صنعتی با اشتغال بالا است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از وجود ۳۹۰ هزار مشترک در سطح استان خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۸۳ درصد مشترکان خانگی هستند که ۳۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می دهند.

وی گفت: همچنین بخش کشاورزی یک درصد مشترکین و ۳۰ درصد مصرف و مشترکین صنعتی یک درصد مشترکین و ۲۱ درصد مصرف و تجاری ۱۰ درصد مشترکین و ۶ درصد مصرف در استان را دارند.

دادگر با بیان اینکه روشنایی معابر یک درصد مشترکین و ۴ درصد مصرف را دارا است اظهارکرد: از ابتدای امسال ۳۰ هزار چراغ با هدف کاهش مصرف در معابر به شکل یکی درمیان تعدیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون از ۵۷ مشترک که اقدام به نصب ماینر غیر مجاز کردند ۳۴۰ دستگاه ضبط شده است افزود: ۸۰۰ کیلووات برآورد قدرت لحظه ای این دستگاه ها است که ۴۴۰ میلیون تومان جریمه برای این مشترکان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا شرکت توانیر برای هر فردی که مراکز مشکوک به استفاده از رمز ارز غیرمجاز را اطلاع رسانی کند، متناسب با تعداد و مشخصات مصرفی ماینرهای مکشوفه تا سقف ۲۰میلیون تومان پاداش در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید   کسب رتبه نخست ارزیابی نظام آراستگی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در سطح ملی

وی همچنین ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان را معادل ۲۳مگاوات اعلام کرد.

دادگر با اشاره به آمادگی شرکت برای سرمایه گذاری در طرح های برق خورشیدی گفت: ۳ نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان در شهرستانهای خوسف، بشرویه و سربیشه فعال است که ظرفیت تولید آنها ۱۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵ مگاوات برق خورشیدی از طریق۴۵۶ نیروگاه خورشیدی محدود به انشعاب تامین می شود افزود: ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان ۲۳مگاوات است بنابراین معادل ۸ درصد از مصرف برق استان از انرژی تجدیدپذیر تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از روشهای متنوع سازی ظرفیت تولید، ایجاد نیروگاههای تجدید پذیراست افزود: قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله مهمترین ابزار حمایت وزارت نیرو از سرمایه گذاران این نیروگاههای در کشور است و در استان آمادگی برای سرمایه گذاران این حوزه فراهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید ودرخواست از مردم ومشترکان برای مدیریت مصرف وکاهش برق مصرفی خاطرنشان کرد: مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۰درصد رشدنشان می دهد .

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا به شدت میزان بار استان را افزایش می دهد یادآور شد: چاه های کشاورزی نیز در اثر کم بارشی از زمستان با تمام قدرت انرژی مصرف می کنند.

دادگر به تغییر ساعت اداری دستگاه ها اشاره کرد و تصریح کرد: تغییر ساعات کاری ادارات برای کاهش خاموشی انجام شد و دستگاه ها موظف شدند ۵۰ درصد در مصرف برق خود در ساعت اداری کاهش دهند.

وی از انعقاد۱۸۰۰ تفاهم نامه همکاری بین کشاورزان و۶۰۳ تفاهم نامه با صنایع به مظور کاهش مصرف ومدیریت بار اشاره کرد واظهار داشت: صنایع بزرگ استان از جمله کویر تایر و سیمان قاین در مدیریت مصرف وکاهش بار همکاری خوبی داشته اند.

بیشتر بخوانید   مانور سراسری اصلاح ولثاژ شبکه های توزیع برق در خراسان جنوبی برگزار شد

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار داشت: شبکه برق کشور به صورت یکپارچه مدیریت می شود و علیرغم تغییر دما در یک یا چند استان، اعمال یا عدم اعمال خاموشی تابع سهمیه روزانه استان و میزان مراعات و صرفه جویی مشترکین بوده و با صرفه جویی میتوان از خاموشی دوری کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: حدود دو هفته است که در استان خاموشی اعمال نشده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها