لزوم ساخت سالانه ۱۰۰ کلاس درس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند از لزوم ساخت سالانه ۱۰۰ کلاس درس در مرکز استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدحسین یکه خانی صبح امروز در مراسم بازدید معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مدرسه خیرساز اوتسیم مهرشهر با بیان اینکه خیر این پروژه  قول مساعد داد که به محض اتمام این پروژه، دو پروژه دیگر را کلنگ زنی کند اظهار داشت: با توجه به بحران کمبود فضای فیزیکی در شهر بیرجند باید تلاش شود تا هر چه زودتر این پروژه ها به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه میانگین کشوری هر متر مدرسه به ازای هر دانش آموز ۵ متر و ۳۰ سانتی متر است اما این میانگین در شهر بیرجند چهار متر و ۲۰ است، افزود: شهر بیرجند در بحث فضاهای آموزشی به شدت محروم است و باید کمک شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار دانش آموز در مهرشهر داشتیم و امسال با یک رشد قابل توجه به ۷ هزار دانش آموز رسیده است، گفت: شمال شهر بیرجند در بحث فضاهای آموزشی نیازمند یک توجه ویژه و خاص است.

یکه خانی با اشاره به اینکه امسال ورودی پایه اول ۷۳۰۰ نفر در شهر بیرجند است و هر سال به طور متوسط ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ نفر به آمار دانش آموزی ما در شهر بیرجند افزوده می شود، اظهارداشت: اگر سالی ۱۰۰ کلاس به مجموعه مدارس فعلی شهر بیرجند اضافه شود فقط توانسته ایم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

وی افزود: در برهه ای از زمان، تنها ۱۸ مدرسه دو شیفت در شهر بیرجند داشتیم که اینها اکنون به ۴۵ مدرسه رسیده است.

در این بازدید محمد فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر برای آماده شدن این مدارس برای مهرماه امسال، گفت: بیشترین مشکل را در بحث فضاهای آموزشی شهر بیرجند دارد که نیازمند نگاه ویژه از سوی مسئولان است.

بیشتر بخوانید   ۱۲۴ مرکز تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی فعال است

وی افزود: فرمانداران در توزیع اعتبارات شهرستان ها باید یک نگاه جدی به موضوع کمک به ساخت مدارس در مناطقی که مشکلات زیادی داریم مانند شهر بیرجند داشته باشند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها