چهار روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اتصال چهار روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات، چهارروستای صولابست، نیاب، باغ سنگی و چشمه رج شهرستان سربیشه به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: سایت های تلفن خانگی این روستاها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از برگردان به شبکه ایرانسل از سرویس نسل دو، سه و چهار همراه برخوردار و اهالی این روستاها از سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: با تامین اعتبار از محل مذکور و اجرای ۲۶ کیلومتر فیبر نوری، خط انتقال این سایت ها نیز تامین شد که در کیفیت ارتباطات این روستاها تاثیر بسزایی داشته است.

بهی با اشاره به ادامه روند اجرای پروژه های ارتباطی در سطح استان اظهار کرد: پیرو پایش های انجام شده از روستاهای استان و با پیگیری انجام شده توسط این اداره کل، فهرست روستاهای فاقد اینترنت و یا پوشش همراه احصاء و با تخصیص اعتبار از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، برای اجرای پروژه های ارتباطی به اپراتورهای مربوطه (همراه اول، ایرانسل و های وب) ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های ارتباطی روستایی در دو حوزه توسعه پوشش همراه و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار است و طی یکسال گذشته از این محل حدود چهارده هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

بیشتر بخوانید   دغدغه‌های فعالان گردشگری خراسان جنوبی؛از تعطیلی جشنواره عکس بیرجند در قاب ایران تا قوانین سختگیرانه در مسیر گردشگری

وی از اجرا یا ارتقاء ۱۳ سایت از ابتدای سال جاری خبر داد که حدود ۳۵۰۰ خانوار روستایی را ازسرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند کرده است.

وی به توسعه کیفی ارتباطات در روستاها در کنار توسعه کمی اشاره و تصریح کرد: با پیگیری این اداره کل از محل منابع طرح USO، اجرای ۲۷۰کیلومتر فیبرنوری به مخابرات ابلاغ گردید که تاکنون به همت مخابرات منطقه درحدود ۲۰۰ کیلومتر آن اجرا و مابقی نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها