جامعه بشری نیازمند و شنوای مکتب اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جامعه بشری نیازمند مکتب است، شرایط داخلی کشور بسیار زیبا شده و می شود با گفتمان انقلاب حرف زد و رسوایی غرب هم بر لزوم این موضوع می‌افزاید.

به گزارش “پیام خاوران“،آیت‌الله عبادی در نشست با جمعی از جوانان فعال فرهنگی بیرجند اظهارداشت: جامعه بشری نیازمند مکتب است، شرایط داخلی کشور بسیار زیبا شده است و می شود با گفتمان انقلاب حرف زد، رسوایی غرب هم بر این می افزاید، کشورهایی که آن همه ادعا داشتند که مهد آزادی هستند حاضر نشدند به سوالات و تظاهرات مردم پاسخ دهند و آنان را زدند، کور کردند و کشتند، آن ها در انتخابات هم رسوا شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجن گفت: عنوان سرنوشت که شما برای فعالیت های خود انتخاب کرده اید یک عنوان ریشه دار است.

وی با تبیین آیه ۷ و ۸ سوره زلزال، اظهار داشت: اصولا سرنوشت بشر به دست خودش رقم می خورد، ما همان چیزی را درو می کنیم که قبلا کشت کردیم و هرچه در مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و … خوب یا بد که امروز می کاریم فردا درو خواهیم کرد، بشر خلقتا اینگونه آفریده شده است.

عبادی با اشاره به حدیث كُلُّكُم راعٍ و كُلُّكُم مَسؤولٌ عَن رَعِيَّتِه، افزود: این احساس مسئولیتی که شما اعم از طلبه یا دانشجو کردید و این کار را به شکل زیبا انجام دادید بسیار خوب و در جامعه موثر است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: ما بعضی از کارها از جمله تبلیغات را باید از دشمنانمان یاد بگیریم، البته هرگز به سادگی نمی توانیم به پای آن ها برسیم چون آنان در تبلیغات واقعا ید طولایی دارند و از هیچ، همه چیز می سازند، قضایا را وارونه نشان می دهند و افراد باور می کنند.

وی ادامه داد: در این صحنه های خاص تبلیغات سیاسی و اقتصادی که دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند ملاحظه می کنید آن ها در صحنه های مجازی یا حقیقی که ظاهر می شوند همه دشمنان به صورت حساب شده و کارشناسی حرف می زنند، دشمن کار دشمنی را به صورت کارشناسی انجام می دهد بر خلاف ما که همه چیز داریم اما از اینکه از همه چیز یک چیز بگوییم عاجز هستیم چون کار نکردیم.

بیشتر بخوانید   ادارات خراسان جنوبی نسبت به جذب اعتبارات تا پایان شهریور اقدام کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان تنها در انتخابات نماینده مجلس، شورای شهر و رییس جمهور و … در معرض انتخاب قرار نمی گیرد، انسان خلقتا اینگونه آفریده شده که در همه امور و هر لحظه انتخاب می کند و جهتش هم این است که انسان نامحدود آفریده شده است، او در میان انواع مسائل نامحدود که فقط می تواند به یکی از ناشمار دست پیدا کند و هر کس هر چه می شود خودش آن را انتخاب کرده، او می تواند چیز دیگری انتخاب کند چون نامحدود است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خواسته های انسان نامحدود است اما امکان فقط منحصر در یک است، انسان باید از نامحدود یکی را انتخاب کند، این موضوع را در انواع مسائل گسترش بدهید متوجه خواهید شد که شامل همه چیز است.

وی افزود: در این میدان نامتناهی حواستان باشد که از راه باز نمانید، لازم نیست که حتما انتخابات سیاسی باشد که شما فعال باشید، حتی در انواع و اقسام مسائل روزمره می توانید هم خودتان حُسن انتخاب داشته باشید، هم به دیگران مشاوره نیکو بدهید که این بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: امام علی(ع)  عازم یمن بودند، پیامبر اسلام(ص) به ایشان فرمود اگر یک نفر به وسیله تو هدایت شود از همه آنچه که آفتاب بر آن می تابد بهتر است.

وی افزود: انسان در سر دوراهی بین راه و گمراهی مانده است و شما باید دستش را بگیرید و فکر، اندیشه، اخلاق، رفتار، سیاست و سرنوشت او را از بیراهه به راه بیاورید، هیچ ثوابی بالاتر از این نیست و اگر چنانچه چنین شیوه ای با احساس مسئولیت گسترش پیدا کند اصلا در جامعه کار بدی انجام نمی شود، راه بدی رفته نمی شود و اندیشه بدی پا نمی گیرد چون همه همکاری می کنند، این ها فضیلت های فراموش شده است.

بیشتر بخوانید   جانشین قرارگاه ثامن الائمه (ع)دربیرجند:رزمایش اقتدار بسیج درخراسان جنوبی برگزار می شود

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی عنوان کرد: حواسمان باید جمع باشد که خیلی ها بودند که کارهایی را خوب شروع کردند ولی خوب تمام نکردند، شما باید از اول حواستان جمع باشد به این سرنوشت بد گرفتار نشوید چون بالاخره ما انسان هستیم و ممکن است دچار خطا و لغزش شویم و این به خاطر هوای نفسانی درونی هست.

وی ادامه داد: در شناخت راه از بیراهه در برون، وارد شدن با بد سلیقگی عین گمراهی است و وارد کردن فردی دیگر در این راه نیز باعث می شود که گناه او هم به گردن فرد بیافتد یا از درون مطلب وقتی که میدانم حق آن است اما مصلحت های نفسانی خودم را در نظر می گیرم و امور را بر اساس چیز دیگری تبیین می کنم این ها در کمین من و شما است.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: در راهی که می خواهید به دیگران کمک کنید، باید یا به یک متن اسلام شناسی درست این کار را انجام دهید که بزرگان ما در این زمینه زحمت زیادی کشیدند و در هر موضوعی متن خوب و قوی وجود دارد یا هم فرصت دارید از افرادی که اسلام شناس هستند مشاوره بگیرید که خودتان از راه بیرون نشوید، انسان از این خطر بیرون نیست که دچار حبط و نابودی عمل و کارهای خیر شود.

وی ادامه داد: شما در کنار این سنت حسنه ای که گذاشتید و با مردم صحبت می کنید و آن ها را به راه درست دعوت می کنید باید به خطرهایی که در کمین خود شما هم هست توجه داشته باشید، گاهی اوقات انسان خیال می کند کار خوبی می کند اما ممکن است کار او کارشناسی شده نباشد و نتیجه منفی دهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: در حال حاضر شرایط داخلی و بیرونی خیلی هماهنگ است، از سویی بیانیه گام دوم را مقام معظم رهبری مطرح کرده اند که گویی به ایشان الهام شده بود که وقت طرح و متون آن است و از طرفی رسوایی بعد از رسوایی بلوک شرق و رسوایی خیلی بدتر از آن در بلوک غرب که پیش آمده و چندش آور است، را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید   زائران اربعین جز زیارت عتبات عالیات نباید دغدغه‌ای داشته باشند

عبادی گفت: جامعه بشری نیازمند مکتب است، شرایط داخلی کشور بسیار زیبا شده است و می شود با گفتمان انقلاب حرف زد، رسوایی غرب هم بر این می افزاید، کشورهایی که آن همه ادعا داشتند که مهد آزادی هستند حاضر نشدند به سوالات و تظاهرات مردم پاسخ دهند و آنان را زدند، کور کردند و کشتند، آن ها در انتخابات هم رسوا شدند.

وی اظهار داشت: ظلم سرشار سرکرده های غربی مردم آنها را خسته کرده است و باعث شده که آنها جویای عدالت هستند بنابراین گوش آن ها شنوای گفتمان شما است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمان اربعین حسینی جمعیت زیادی از راه های دور و نزدیک در کربلا جمع می شوند و مراسم اربعین را به پا می دارند این همان عدالت طلبی و چیزی است که شما می خواهید، هیچ شرایطی مساعد تر از این وجود نداشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به کشف گورهای دسته جمعی در کلیساهایی کانادا، بیان داشت: در قضیه کشف گورهای دسته جمعی هم حکومت کشور های غربی با آن ادعای تمدن ها و هم کلیسا در آن شریک است، آن ها در افتضاحات قرون وسطی کلیسا و قبرهای میلیونی در آمریکا نیز باید پاسخگو باشند، قاره آمریکا روی گور چندین میلیون بومی آن منطقه بنا شده است و تمام ایالات متحده یک قبر است.

وی افزود: برای حرف های شما امروز در دنیا مشتری زیاد است، کارتان را در شرایط خوبی آغاز کرده اید فقط مهم این است که زیرپای خودتان را محکم کنید، خدا قوتتان دهد و موفق باشید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها