با داخلی سازی قطعات در کویرتایر،۵۳ میلیارد تومان صرفه‌جویی ریالی شد

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: در سال گذشته با داخلی سازی قطعات بیش از ۵۳ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در بخش قطعات یدکی، مواد اولیه و قطعات لاستیکی انجام گرفته است.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمدحسین زینلی در جمع مدیران این کارخانه از فروش بیش از یک‌میلیون و ۹۹۰ هزارحلقه انواع تایر رادیال سواری به وزن بیش از ۱۴ هزار و ۴۴۴ تن در شش ماهه ماه نخست سال مالی این شرکت (۱۴۰۰-۹۹) خبر داد و گفت: ارزش ریالی این میزان محصول تولیدی در مدت یاد شده بالغ بر ۹۸۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کویرتایر۲۰ درصد نیاز کشور به انواع تایر رادیال سواری را تامین می کند، افزود: طی این مدت ۳۳ سایز تایر رادیال سواری از رینگ ۱۳ تا ۲۰ در  طرح و گل‌های مختلف در این کارخانه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر به اجرای طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه اشاره کرد و گفت: تولید ۵۰ هزار تن انواع تایرهای TBR,OTR،تولید ۱۴هزار تن تایرهایCUV,SUV و تولید۲۰ هزار تن سیم‌های استیل‌کرد از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه تولید ۲۰ مگاوات برق دراین کارخانه هدف گذاری شده است تصریح کرد: از این میزان ۱۰مگاوات از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی و ۱۰ مگاوات از طریق نیروگاه دیزلی تامین خواهد شد.

زینلی به اجرای نهضت داخلی‌سازی در این کارخانه اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه زنجیره تأمین و تسهیل در خرید قطعات و مواد اولیه و کاهش هزینه‌ها نمایشگاه داخلی سازی از اوایل خرداد ماه در این کارخانه راه اندازی شده و بیش از ۲۰۰ قطعه در ۳ بخش قطعات یدکی، قطعات لاستیکی و مواد اولیه به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: سال ۹۹ در کویر تایر با داخلی سازی قطعاتی که خرید خارجی بوده است بیش از ۲۱ میلیارد تومان صرفه جویی در بخش قطعات یدکی، حدود ۳۲ میلیارد تومان در بخش مواد اولیه و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرفه جویی در بخش قطعات لاستیکی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید   دامداری خراسان جنوبی در لبه پرتگاه/رد پای دلالان در خرید دام مولد

مدیرعامل شرکت کویرتایر ساخت ۱۳ دستگاه پرس پخت تایر برای نخستین بار در کشور، ماشین آلات تایرسازی تک مرحله ای و اپکس ۲ سره و ۳ سره و ۲ دستگاه استیل لاستیک، تبدیل ۱۴ دستگاه تایرسازی باری و وانتی به رادیال و اصلاح یک دستگاه ماشین تایرسازی سواری را از جمله اقدامات انجام شده در تولید ماشین آلات بوده است که اجرای این طرح‌ها ۵۳ میلیارد تومان صرفه جویی ریالی به همراه داشته  و در این مسیر کمک‌های بسیاری به شرکت‌های دانش بنیان و داخلی برای توسعه زیر ساخت‌های داخلی سازی قطعات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر روند رو به رشد نرخ مواد اولیه  مصرفی و افزایش هزینه‌ها و از طرفی تعزیراتی بودن نرخ فروش تایر و ثابت بودن درآمدها را از جمله مشکلات پیش روی این کارخانه برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۷۶ نفر نیروی انسانی در بخش‌های تولید، فنی، تکنولوژی، تضمین کیفیت، اداری مالی و پشتیبانی مشغول به کار هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها