اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به نیروگاه حرارتی طبس

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳ هزاز میلیارد تومان اعتبار به نیروگاه حرارتی طبس خبر داد.

به گزارش” پیام خاوران“، حجت الاسلام مجید نصیرایی با حضور در نیروگاه حرارتی زغالسنگ‌سوز طبس؛ در مراسم آغاز عملیات استخراج بزرگترین معدن زغالسنگ اختصاصی این نیروگاه حضور پیدا کرد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم که با حضور مهندس طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران برگزار شد گفت: شهرستان طبس در حوزه زغالسنگ بی‌نظیر است و این فرصت ها را باید در راستای تقویت اقتصاد کشور استفاده کرد و با برنامه‌ریزی صحیح به سمت تحقق سند چشم‌انداز توسعه سند انرژی ایران حرکت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: از وزیر نیرو قدردانی می کنم که برای توسعه نیروگاه حرارتی طبس توجه ویژه داشتند و البته برای توسعه انرژی‌های نو در خراسان جنوبی و شهرستان‌های غرب استان امکان وجود دارد که می‌طلبد دولت آینده نگاه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته اما در حوزه برق مشکلاتی برای مردم ایجاد شده که لازم است پیگیری‌ها اوج بگیرد و با استفاده از دانش دانشمندان ایرانی و تکیه بر توان داخلی از اینگونه معضلات پیشگیری شود و حتما ما شاهد نواقص نمی مانیم و با حرکت و تلاش و پیگیری به سمت و سوی توسعه زیرساخت‌ها حرکت می‌کنیم و همه مسئولان محلی هم در این زمینه در حرکت خواهند بود.

عضو شورای معادن استان خراسان جنوبی از مسئولان عالی وزارت نیرو بویژه مهندس طرزطلب مدیرعامل نیروگاه‌های حرارتی کشور تقدیر کرد و گفت: با توجه به سند ابلاغی توسعه نیروگاه حرارتی شهرستان طبس، تلاش شود این نیروگاه بعنوان قطب انرژی کشور مطرح و عملیاتی شود و براساس گفتگو های قبلی موافقت اولیه ارتقاء از ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات به تولید ۱۳٠٠ مگاوات برق برسد که برای تحقق این مهم می‌توان از توان بخش خصوصی از جمله بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بهره برد که در این زمینه گفتگوهای منجر به رضایت حضور در منطقه با مدیران عالی این دو مجموعه بزرگ صورت گرفته است و آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ایران در مراسم آغاز عملیات بهره برداری از معدن اختصاصی نیروگاه حرارتی طبس به پیگیری‌های جدی حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جلسات متعدد پیرامون تسریع در عملیات احداث نیروگاه حرارتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو علاوه بر آغاز بهره‌برداری از بزرگترین معدن زغالسنگ روباز کشور در طبس تا انتهای سالجاری دو اقدام عمده در این نیروگاه از جمله احداث پست نیروگاه و خط انتقال برق از پست به شبکه سراسری را انجام خواهد داد و چون نیاز برق مصرفی کشور به نیروگاه زغالسنگ‌سوز بسیار زیاد است، تلاش می‌کنیم عملیات تکمیلی آن با سرعت بیشتری انجام شود و بزودی شاهد بهره‌برداری آن باشیم و طرح توسعه از تولید ۶۵٠ به ۱۳٠٠ مگاوات برق نیز پیاده‌سازی شود.

بیشتر بخوانید   120 دستگاه سامانه خورشیدی به عشایر نهبندان تحویل شد

محسن طرزطلب از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو در نیروگاه حرارتی طبس طی ۴ سال آینده خبر داد و تاکید کرد: مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در سالجاری برای تسریع عملیات اجرایی نیروگاه حرارتی طبس در نظر گرفته شده که با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی پیاده‌سازی خواهد شد اما سرمایه‌گذاران بزرگی نیز برای تکمیل نیروگاه فعلی طبس و احداث طرح توسعه آن اعلام آمادگی کرده‌اند و هیچ نگرانی بابت اعتبارات و منابع مالی آن نیست.

مدیرعامل نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: مقرر و ابلاغ شده است که از امروز و با آغاز عملیات بهره‌برداری معدن اختصای نیروگاه حرارتی طبس تا زمان استفاده زغالسنگ در تامین سوخت نیروگاه؛ مبلغ ۳٠ میلیارد تومان جهت اصلاح شبکه و رفع مشکلات حوره برق و آب شهرستان طبس هزینه خواهیم کرد و این اعتبار به طور یقین برای همین منطقه است.

وی بر همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان آنها در استان و شهرستان برای توسعه نیروگاه طبس تاکید کرد و گفت: اولویت تامین نیروی انسانی و متخصصان برای جذب و اشتغال در نیروگاه حرارتی طبس با نیروهای شهرستان و بعد استان و بعد استان‌های مجاور است و این مهم باید رعایت شود.

نصیرایی همچنین در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی اتاق اصناف شهرستان طبس از پیگیری مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی وزارت بازرگانی خبر داد.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در یکسال گذشته همکاری مناسبی با مجلس و نمایندگان نداشت و آن گونه بر می‌آمد که دولت در برابر نظرات و برنامه‌های مجلس یازدهم ایستادگی و کارشکنی می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: در مدت گذشته از مجلس یازدهم برخی اولویت‌ها از جمله بهبود راههای شهرستان بویژه باند دوم جاده طبس به یزد، بشرویه، اصفهان، دیهوک پیگیری جدی شد و محور طبس_ بشرویه از مسیر روستاهای خدآفرید و خراوان از ۱٠ روز پیش وارد عملیات اجرایی شده؛ اصلاح آب‌نماها در جاده عشق‌آباد_ بردسکن مصوب شده و این چند طرح اعتبار ویژه‌ای در سالجاری گرفته و البته بهسازی جاده طبس_ ده‌محمد مورد پیگیری است که با دولت آینده شتاب خواهد گرفت و اعتبارات ملی مناسبی نیز گرفته است که البته اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان و مدیران منطقه در سطوح ملی و استانی پیگیر باشند و بنده هم در این مسیر باقوت حضور دارم و تاکید می کنم این فقط برای شهرستان طبس می باشد و برنامه‌های سایر شهرستان‌ها را در خود این مناطق به مرور اعلام خواهم کرد.

بیشتر بخوانید   پدیده زباله‌گردی در خراسان جنوبی آسیب‌شناسی شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از وضعیت بهداشت و درمان ابراز نارضایتی کرد و گفت: شرکت زغالسنگ پروده پذیرفته که ۴٠ میلیارد تومان برای احداث بیمارستان جدید بپردازد که ضمن قدردانی از مهندس کریتی مدیرعامل این مجموعه اما در کنار ۲۹ شرکت فعال در حوزه زغالسنگ شهرستان طبس این عدد ناچیز است و باید همه شرکت‌ها پای کار بیایند.

نصیرایی افزود: مصوبات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان اخذ شده و در حوزه وزارتی اعتبار گرفته است که لازم است اعضای شورای جدید شهر و شهرستان طبس به طور خاص پیگیر تحقق آنها باشند.

وی به واگذاری و آغاز تجهیز معدن جدید با ۷۵ میلیون ذخیره زغالسنگ در طبس اشاره کرد و گفت: در ۲ سال آینده معادل آنچه در معادن زغالسنگ پروده تاکنون شکل گرفت به حوزه معادن افزوده می‌شود و در ۵ سال پیش‌رو نزدیک به ۱۳ هزار جذب نیرو در معادن و حدود ۴ هزار نفر در نیروگاه حرارتی انجام خواهد شد که الحمدلله اثر مستقیم روی بازار ما خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی به مشکلات حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: قرار است سالیانه ۱ میلیون مسکن در دولت آینده ساخته شود و سهم شهرستان طبس از این مهم هزار واحد است که باید همه مسئولان و شوراهای اسلامی پیگیر باشند و بنده هم بعنوان نماینده مردم در عرصه و کنار مسئولان مرتبط این حوزه هستم اما متاسفانه یکی از علل مشکلات مسکن در طبس وجود مسئولانی است که اتاق کارشان بوی کپک گرفته و حاضر نبودند از اتاق کار خود برای پیگیری و رفع مشکلات مردم خارج شوند و هرچند دخالتی در انتصابات نداشته و ندارم اما اگر منزلت مردم را رعایت نکنند، سکوت نخواهم کرد.

بیشتر بخوانید   تجدید میثاق مدیرعامل و مدیران آبفای خراسان جنوبی با آرمان های والای شهدا

رئیس اتاق اصناف طبس نیز در نشست صمیمی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۴ اتحادیه که نزدیک به ۱٠ هزار نفر از جمعیت شهرستان طبس، خانواده اصناف و بازاریان است.

عباس برقی از کوتاهی دولت برای اصناف در موضوع کرونا گلایه کرد و گفت: از فضای مجازی فعالیت‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را پیگیری می‌کنیم و لازم است برای خدمات شایسته و پیگیری‌های خوب و مطالبه‌گری مناسب قدردانی نماییم.

وی از رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی خواست: تصویب قانون منع برگزاری نمایشگاه‌های فصلی؛ راه‌اندازی قطار محلی طبس، مشهد و نیز توشه بار و احداث انبار در راستای ایجاد بندر خشک در اداره کل راه‌آهن شرق؛ اعزام مستقیم بیمار به استان یزد؛ توجه به وضعیت مطلوب درمانی؛ تحقق اختصاص سهم ۲ درصد حاصل از فروش محصولات معدنی؛ ایجاد نمایندگی غله و شعبه بانک صنعت و معدن، احداث سردخانه میوه؛ راه‌اندازی میدان بار و انجام خریدهای ادارات شهرستان از کسبه بومی منطقه؛ احداث باند دوم جاده طبس_ یزد و سایر محورهای مواصلاتی؛ رسیدگی به وضعیت نابسمان مسکن با احداث منازل سازمانی برای پرسنل شرکت‌های بزرگ معدنی و راه‌آهن و ادارات پرجمعیت؛ تسهیل در استعلامات مسیر صدور پروانه کسب و استقلال حوزه انتخابیه طبس، بشرویه از جمله درخواست‌های اصناف شهرستان طبس است.

نماینده مردم طبس فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به طبس، در نیروگاه حرارتی زغال سنگ سوز شهرستان طبس حضور پیدا کرد و آغاز عملیات بهره برداری از بزرگترین معدن روباز کشور را کلید زد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو برای تکمیل نیروگاه حرارتی زغال سنگ سوز طبس خبر داد و گفت: بهره بردار معدن اختصاصی زغالسنگ بعنوان تامین کننده سوخت نیروگاه قرار است از محل سود فروش خود مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه برق و آب شهرستان طبس هزینه کند.

عضو شورای عالی معادن استان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم گفت: قطع برق در کشور برای مردم مشکلات عدیده ایجاد کرده که لازم است وزارت نیرو و دولت در این زمینه هر چه سریع‌تر اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها