تحقق ۷۸ درصدی تعهدات اشتغالزایی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تحقق ۷۸ درصدی تعهدات اشتغالزایی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مشیرالحق عابدی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است گفت: سال گذشته ۷۸ درصد این تعهد عملی شده که اقدامی بسیار خوب و زمینه ساز توسعه در استان است.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال سال ۱۴۰۰ استان ۱۱ هزار و ۳۶۱ نفر است، اظهارداشت: طرح مشوق بیمه ای اشتغالزایی هم سال گذشته ۴۴ درصد و طرح مهارت آموزشی ۷۲ درصد بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی بعد از صحت و سقم اشتغال ایجاد شده در حوزه آن دستگاه آن را در سامانه کارا ثبت کنند، گفت: خراسان جنوبی سال گذشته در زمینه ایجاد اشتغال خانگی جزو استانهای برتر انتخاب شد.

عابدی افزود: ثبت نام تسهیلات آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و افرادی که متقاضی هستند برای ثبت نام به سامانه کارا مراجعه کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۰۲ طرح سرمایه گذاری اولویت دار در خراسان جنوبی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۵۸ طرح در بخش صنعت، ۳۴ طرح در بخش کشاورزی و دو طرح در بخش گردشگری و چهار طرح در بخش انرژی بادی و خورشیدی است.

عیسی جعفری گیو، با بیان اینکه این تعداد طرح با سه هزار و ۹۶۶ میلیون تومان سرمایه گذاری ریالی و ۱۹۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی، قرار است برای ۶ هزار و ۶۷۰ نفر اشتغال ایجاد کند، گفت: تاکنون ۹ پروژه با ۶۸۳میلیون دلار سرمایه گذاری در استان به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید   10 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نمایشگاه بین المللی بیرجند نیاز است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری شهرستان های استان در دستور کار قرار دارد، گفت: این اطلس نقش موثری در توسعه سرمایه گذاری در استان خواهد داشت.

سرپرست حوزه برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه استان نیز با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ در استان ۳۳ پروژه، ۹۷ تعداد ۴۶ پروژه و ۹۸ تعداد ۲۲ پروژه و سال گذشته نیز ۳۱ و امسال ۲۳ پروژه است، گفت: این پروژه ها تاکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرخانی نژاد با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان به اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است، یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۹۹ میلیارد تومان تامین شده و مابقی مانده است.

وی با بیان اینکه از این اعتبار حدود ۶۱ میلیارد و نیم از محل اعتبارات ملی، ۶۹ میلیارد و ۶۰۰ از محل اعتبارات استانی و ۱۰ میلیارد تومان هم اعتبارات خیرین است، گفت: ۱۷ میلیارد از اعتبارات ملی، ۲۰ میلیارد از اعتبارات استانی و ۶ میلیارد از اعتبارات خیرین تاکنون جذب شده است.

منبع: شبستان

پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها