قیمت سیمان در خراسان جنوبی کاهش یافت

درحالی در هفته‌های اخیر قیمت هر پاکت سیمان خود را به ۴۵ هزار تومان و حتی ۵۰ هزار تومان در بیرجند رسانده بود حال مسئولان خبر از کاهش قیمت سیمان می‌دهند.

به گزارش “پیام خاوران“، آشفته بازار طلای خاکستری یا همان بازار سیمان از سال گذشته تاکنون بارها و بارها تیتر یک رسانه‌های خراسان جنوبی شده است.

یک روز حکایت افزایش قیمت سیمان، یک روز حکایت کم یابی سیمان و هر ازگاهی بازار نوسان سیمان صدای مردم در بارها و بارها در آورده بود.

در چند وقت اخیر هم قطعی‌های برق سبب شد تا کارخانه جات سیمان چراغ تولید را خاموش و یا کاهش دهند که این امر سبب نایابی سیمان و گرانی و باز سبب رونق گرفتن کار دلالان این طلای خاکستری شد.

اما از یکی دو هفته اخیر حرف از بورسی شدن سیمان قاینات به میان آمد و سیمان باقران هم که تا چندی پیش بیشتر تولیداتش را روانه صادرات به دیگر نقاط داشت نگرانی‌های مردم را بیشتر و بیشتر کرد، مردمی که پس از سال‌های سال پس انداز به فکر ساخت و ساز افتاده بودند با این روالی که قیمت هر پاکت سیمان خود را به ۴۵ هزار تومان و حتی ۵۰ هزار تومان رسانده بود حال شهروندانی را در نظر بگیرید که برای تامین سرپناهی برای خود و خانواده ساختمانی را شروع کرده و با این قیمت سیمان تنها می‌تواند در طرف سرش را بگیرد و دنبال چاره باشد.

این درحالی است که  ماجرا به اینجا ختم نشد چرا که از چند روز گذشته همان طور که در رسانه ملی حرف از کاهش قیمت سیمان به میان آمد با پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در بیرجند گویا کاهش قیمت‌ها به بیرجند هم رسیده است آن گونه که در گزارش میدانی خبرنگار ما قیمت یک پاکت سیمان که تا هفته‌های گذشته به ۵۰ هزار تومان رسیده بود امروز در بازار مصالح ساختمانی بیرجند به ۳۵ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید   کاهش سطح تبخیر در باغات راهکاری برای مقابله باخشکسالی

نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند در تایید کاهش قیمت سیمان به خبرنگار ما گفت: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که هر پاکت سیمان قاین بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان و سیمان باقران ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان رسیده بود.

جلیل چاجی با بیان اینکه با کاهش قیمت سیمان امروز قیمت هر پاکت سیمان ۳۵ هزار تومان رسید، افزود: هرچند این قیمت مصرف کننده است یعنی اگر مصرف کننده بخواهد پاکت سیمان را از درب کارخانه تحویل بگیرد هر پاکت ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که هزینه کرایه بار، تخلیه  و حمل به ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی با تاکید براینکه طبق مصوبه قیمت کف همان ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان درب کارخانه است و بعید است از این ارزان‌تر شود ادامه داد: از روزی که سیمان قاینات وارد بورس شده است قیمت‌ها هفته ای مشخص می‌شود.

چاجی این را هم تاکید کرد که قرار است هفته آینده سیمان باقران وارد بورس شود و وقتی سیمان وارد بورس می‌شود به عبارتی دست دلال کوتاه می‌شود و تولید کنندگان باید سهمیه ای برای عرضه در استان در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اما بورسی شدن سیمان در کنار همه نکات مثبتی که دارد از نظر قیمتی برای مصرف کننده شاید به صرفه نباشد چرا که قیمت هر هفته تعیین می‌شود اما با تدابیری که دولت اندیشیده در حال حاضر قیمت سیمان با توجه به نوسانات اخیر کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها