نماز جمعه در تمام شهرهای خراسان جنوبی اقامه می‌شود

در تمامی شهرهای استان با وضعیت رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد،  نماز جمعه با یک چهارم ظرفیت محل برگزاری و حداکثر یک ساعت برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، روند کلی همه‌گیری در پیک پنجم سیر نزولی به خود گرفته است اما نوسان‌های روزانه و تغییر جهت‌های مکرر نرخ ابتلا و سایر شاخص‌ها در این زمینه می‌تواند زنگ خطری نسبت به آغاز پیک ششم در آینده نزدیک باشد.

خبر خوش کاهش محدودیت‌ها و نزدیک شدن شرایط به روال عادی زندگی نکته‌ای است که می‌تواند امیدوار کنند باشد و با در نظر گرفتن افزایش سطح واکسیناسیون سیاستی کاملاً منطقی شناخته می‌شود اما نکته اصلی برای مدیریت شرایط این است که هموطنان همانند روزهای اول آغاز همه‌گیری در این زمینه همراهی لازم را داشته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند.

مشارکت در امر واکسیناسیون همگانی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید هموطنان در نظر داشته باشند تا با آغاز فصل سرما مدیریت پیک‌های احتمالی در آینده ساده‌تر و کم هزینه‌تر باشد.

اقامه نماز جمعه با یک چهارم ظرفیت محل برگزاری 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران در مورد مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: مقرر شده در تمامی شهرهای استان با وضعیت رنگ بندی قرمز، نارنجی و زرد، نماز جمعه با یک چهارم ظرفیت محل برگزاری و حداکثر یک ساعت برگزار شود.

محمد دهقانی بیان کرد: بدیهی است با رعایت سایر پروتکل‌های ابلاغ شده از جمله تهویه مناسب، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، استفاده از مهر و سایر لوازم شخصی و غیره به طور کامل الزامی است.

وی در مورد فعالیت تالارهای پذیرایی پس از پایان ماه صفر گفت: پذیرایی در مکان‌های مسقف با یک چهار ظرفیت با تایید ناظران بهداشتی انجام شود و رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در این مورد الزامی است.

بیشتر بخوانید   ساعت کاری تعویض پلاک در بیرجند افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین به منظور نظارت بر اجرای این مصوبه و پروتکل‌های ابلاغ شده یک تیم سه نفره شامل کارشناسان بهداشت، ماموران اماکن نیروی انتظامی و نماینده دستگاه صادر کننده مجوز مکان (اداره کل صمت، اداره کل میراث فرهنگی) با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، تشکیل و در تمام طول برگزاری مراسم بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ شده نظارت خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های ابلاغ شده با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمب مکان با قید فوریت اقدام خواهد شد.

رئیس دانشگاه عبوم پزشکی بیرجند در مورد فعالیت رستوران‌ها افزود: فعالیت رستوران‌ها با حداکثر یک سوم ظرفیت به صورت پذیرایی حضوری در تمام رنگ بندی‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده از جمله فاصله‌گذاری، استفاده عمومی از ماسک، رعایت بهداشت فردی متصدیان، تهویه مناسب، بهداشت محیط مکان کسب و غیره ادامه یابد.

دهقانی خاطرنشان کرد: فعالیت اماکن ورزشی به استثناء استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی از سرگرفته و بازدید و نظارت بر اماکن عمومی و اصناف، ادارات و مراسم مذهبی در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده همچنان با قوت ادامه یافته و با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی صورت پذیرد.

وی افزود: مقرر شد به منظور جلب حمایت مردم و فرهنگ سازی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تمام ظرفیت رسانه‌ای استان استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم به زائران بازگشته از زیارت عتبات عالیات (مراسم اربعین) به منظور خود مراقبتی، مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی درصورت بروز علائم و قرنطینه خانگی تا حصول اطمینان از سلامت کامل توسط دستگاه‌های اطلاع رسانی، انجام شود.

بیشتر بخوانید   مراکز تعویض پلاک خراسان جنوبی بازگشایی شد

دهقانی بر اجرای مستمر و استفاده از تمام ظرفیت‌های طرح شهید سلیمانی در استان کما فی السابق تاکید کرد.

اختصاص محموله جدید واکسن به استان 

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی نیز از تلقیح واکسن کووبرکت برای افراد بالای ۴۰ سال در مرکز تجمیعی غدیر شهرستان بیرجند خبر داد

وی گفت: ۱۰ مهر ماه محموله جدید واکسن شامل ۴۰ هزار دز واکسن سینوفارم به علاوه ۸ هزارو ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیک نوبت اول و ۸ هزار و ۲۰۰ دز اسپوتنیک نوبت دوم وارد استان شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بلافاصله بعد از ورود واکسن سینوفارم و اسپوتنیک به استان توزیع بین شهرستان‌ها انجام شده افزود: سهمیه جدیدی هم به ما تعلق گرفته که شامل واکسن سینوفارم، آسترازنکا و کوو برکت است که امید است تا پایان هفته وارد استان شود و پس از ورود به استان بین شهرستان‌ها توزیع می شود.

شریف زاده افزود: با توجه به اینکه تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان داوطلب واکسن کووبرکت نوبت اول هستند، تا امروز سن بالای ۶۰ سال واجد شرایط برای نوبت اول بودند، ان شاءالله از امروزدوشنبه ۱۲ مهر ماه در مرکز تجمیعی غدیر در شهرستان بیرجند، واکسن کوو برکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال تلقیح خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۸ هزار و ۲۰۰ دز واکسن اسپوتنیکی که وارد استان شده در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد و هم استانی‌هایی که متقاضی تزریق واکسن اسپوتنیک هستند می توانند جهت دریافت این واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید   لزوم جذب سرمایه گذار افغانی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان خراسان جنوبی تاکید کرد: برای تمامی افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کردند، نوبت دوم را حفظ کردیم و قطعا در محموله جدیدی هم که تا آخر هفته به استان وارد خواهد شد طوری برنامه ریزی شده که سهمیه واکسن نوبت دوم را حفظ کنیم تا مشکلی برای نوبت دوم ایجاد نشود.

شریف زاده در مورد پوشش واکسیناسیون در استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تزریق نوبت اول واکسن به حدود ۶۸ درصد در سطح استان رسیده که درصد قابل قبولی است و اگر روند واکسیناسیون همینطور ادامه پیدا کند، پیش بینی می شود تا پایان این هفته از ۷۰ درصد عبور خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها