کشف ۷۲ تن مواد مخدر در استان خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از هفته ناجا سال گذشته تاکنون بیش از ۷۲ تن مواد مخدر و ۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سردار ناصر فرشید در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان اظهار کرد: شعار هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۰ «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت به مردم نعمتی الهی است، گفت: خرسیندیم که افتخار خدمتگزاری به مردم سراسر ایران اسلامی نصیب نیروی انتظامی شده است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، نیروی انتظامی تنها سازمانی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد.

وی بیان کرد: امروز از نقاط صفر مرزی تا عمق خاک کشور درون شهرها و روستاها توسط رده های انتظامی امنیت را تأمین کنیم و برای مردم خدمتگزار باشیم.

فرشید افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقدار ملی کشور است و کار شما. چون کار شما خدمت به جامعه است، خدمت به مردم است، خدمت به جمهوری اسلامی است، خدمت به اسلام است»، و ما بایستی نهایت تلاش شبانه روزی را به معرض نمایش بگذاریم تا هر چه بیشتر امنیت را برای شهروندان تأمین کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از هفته ناجا سال گذشته تاکنون بیش از ۷۲ تن مواد مخدر و بیش از ۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

وی از دستگیری هشت هزار و  ۶۰۰ نفر قاچاقچی در استان خبر داد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۷۰۰ نفر قاچاقچی کالا در استان دستگیر شدند.

فرشید با اشاره به صدور پنج هزار و ۳۰۰ جلد گذرنامه توسط مراکز پلیس و بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ جلد گواهینامه در یک سال گذشته در استان، اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۰ هزار و ۶۰۰ شماره‌گذاری نقل و انتقال انجام شده و در زمینه سوء پیشینه هم هشت هزار و ۵۰۰ اقدام انجام شده است.

بیشتر بخوانید   برگزاری جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های پلیس رسیدگی به درخواست‌های مردم از طریق سامانه ۱۱۰ است، عنوان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تماس با سامانه فوریت های پلیسی را پاسخگو بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر در یک سال گذشته برای دریافت مشاوره مراجعه کردند که ۸۳ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

فرشید با اشاره به افزایش ۲ درصدی تصادفات در سطح استان، تصریح کرد: طی این تصادفات چهار هزار و ۳۰۰ نفر مجروح شدند و ۲۳۴ نفر از هموطنان مان در حوادث رانندگی خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری سه هزار و ۴۰۰ سارق در استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها را کشف کرده ایم.

وی با اشاره به انجام اقداماتی برای هوشمندسازی پلیس، بیان کرد: امروز در رده های مرزبانی با استقرار تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مرزهای استان را رصد می کنیم و در درون شهرها نیز از امکانات هوشمند استفاده می شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها