تردد وسایل نقلیه در خراسان جنوبی ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از رشد ۱۰ درصدی تردد، در طول شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسدالله جلال زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده‌های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه شش ماهه ابتدای سال گذشته، ک هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه به ازای هر محور بوده که این فاکتور در شش ماهه ابتدای امسال  به بیش از  یک هزار و ۸۷۰ وسیله نقلیه رسیده است، که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند این مرکز ساعات اوج سفرهای فصل تابستان را غالباً در بازه ساعت۱۸ تا ۲۰ نشان می‌دهد. در همین زمینه از ابتدای امسال بیش از دو میلیون و ۵۵۷ هزار وسیله نقلیه وارد و بیش از دو میلیون و ۵۵۶ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شدند که بطور میانگین حدود ۳۵ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده‌ای به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان از ابتدای امسال بترتیب با مبدأ استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان، و بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان نیز به مقاصد همین استانها بوده است.

جلال زاده اظهار امیدواری کرد اعمال قانون رانندگان متخلف بصورت هوشمند بوسیله بیش از ۶۰ سامانه ثبت تخلف سرعت این اداره کل (که در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۱۰۹ هزار تخلف سرعت بوده است)، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده‌ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای در محورهای استان باشیم.

بیشتر بخوانید   ۵ اردیبهشت‌ماه افول ابرهه در صحرای طبس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها