پروازهای خراسان‌جنوبی روی باند کنسلی

حکایت کنسلی پروازها در فرودگاه‌های خراسان جنوبی از سوی شرکت‌های هواپیمایی داستان امروز و دیروز نیست روایت تلخی است که در شش ماه امسال ۱۲۰ پرواز استان را کنسل کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، حکایتش حکایت امروز و دیروز نیست بارها و بارها روایت کلاغ پر، پرواز پر را به نگارش در آوردیم.قصه پر غصه پرواز در خراسان جنوبی حکایت یکی بود یکی نبود ناوگان‌های هواپیمایی کشور است که هر از گاهی به بهانه کمبود ناوگان پروازها را کنسل می‌کنند.

آری پرکشیدن پروازها یکی از سریال‌های تلخ در خراسان جنوبی است و این روزها دوباره به صورت چراغ خاموش توسط برخی از شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است و پروازها یکی یکی از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند پر می کشند.

درحالی که در سال‌های اخیر با رایزنی‌های مختلف در بیشتر روزهای هفته و در مسیر تهران- بیرجند و بالعکس و در برخی از روزها هم از مشهد به بیرجند و بالعکس پرواز انجام می شد.

این موضوع سبب گلایه بسیاری از شهروندانی شده است، که برای تسهیل امور خود از هواپیما استفاده می کنند.

گلایه مردم از کنسلی پروازها

به گفته آن ها وقتی با تلاش‌های فراوان افزایش پروازها در برنامه تابستانه و زمستانه فرودگاه بیرجند گنجانده شد، حال چطور به این راحتی مسئولان شرکت‌های هواپیمایی یکی یکی پروازها را لغو می کنند و در دیگر مسیرهای پروازی به کار می گیرند؟

یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت:  بنا به اقتضای شغلی هر ماه باید چند روز را به تهران سفر کنم و همیشه هواپیما را انتخاب کرده ام اما با این اوضاع و احوال که پروازها یکی یکی خط می خورند و مشخص نیست تکلیف من و امثال من چیست؟

پروازها یکی پس از دیگری لغو می شود

بیشتر بخوانید   اهدای بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کمک مومنانه بین مددجویان کمیته امداد

دیگر شهروند  بیرجندی هم با گلایه از این که وقتی پروازها یکی پس از دیگری لغو می شود، چگونه انتظار حضور سرمایه گذار را داریم، اظهار داشت: مسئولان چرا پیگیری نمی کنند؟

مدیر  فرودگاه بین المللی شهید کاوه هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید لغو برخی پروازها در این فرودگاه شهید کاوه اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر برخی پروازهای خود را به دلیل کمبود ناوگان در بعضی از روزها لغو کردند.

طهماسبی افزود: مکاتبات زیادی را انجام دادیم  تا با توجه به این کنسلی‌ها، پروازهایی در قالب فوق العاده جایگزین شود.

وی با بیان اینکه در شش ماه امسال بیش از ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه بین المللی شهید کاوه توسط شرکت‌های هواپیمایی لغو شده است گفت: بیشترین پروازها در فرودگاه شهید کاوه بیرجند توسط ایران ایر است که ببشترین کنسلی‌ها هم از ایران ایر بود.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: مقرر شده شرکت‌های هواپیمایی از ۵ آبان تا ۹ آبان ماه فرصت دارند برنامه پروازهای زمستانه خود را اعلام کنند.

تنها در مهرماه ۱۴ پرواز کنسل شده است

طهماسبی با بیان اینکه تنها در مهرماه ۱۴ پرواز کنسل شده است افزود: با وجود کنسلی پروازها اما همه تلاش و پیگیری های خود را به کار بستیم تا بتوانیم جبران کنیم و سبب نارضایتی مردم نشود و همچنین همچنان منتظریم تا شرکت‌های هواپیمایی برنامه زمستانه خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به چرایی گران بودن قیمت بلیط پروازهای فرودگاه بیرجند به مقصد تهران در مقایسه با بسیاری از مسیرهای هوایی به عنوان  مقال تبریز به تهران گفت: تعداد پروازهای فرودگاهی  چون فرودگاه ۲۴ ساعته تبریز با فرودگاه شهید کاوه بیرجند قابل مقایسه نیست و همین تعداد پروازها موجب رقابت شرک‌های هوایی و شکستن قیمت شده است.

بیشتر بخوانید   افزایش ۲ برابری بیماران بستری کرونا در بیرجند/۴ مادر باردار مبتلا به کرونا بستری شدند

طهماسبی افزود در خراسان جنوبی هم در روزهایی که قیمت پایین تر است به واسطه همین موضوع خواستار حمایت در راستای پروازهای فرودگاه بیرجند هستیم و شرکت‌های هوایی هم با مشکلاتی همچون کمبود قطعات رو به رو هستند و هزینه‌های شان به دلار است.

وی با بیان اینکه مردم و مسافران حق دارند گلایه کنند، ادامه داد: بارها در جلساتی که با شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده این دغدغه را مطرح کرده و گفته‌ایم پیش‌بینی‌های لازم انجام شود تا پروازهای فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی لغو و با تأخیر انجام نشود چراکه اگر در شهرهای دیگر پروازی لغو شود مسافر به دلیل تعدد پروازها حق انتخاب دارد و با پرواز دیگر به مقصد رفته و کارش را انجام می‌دهد اما اگر پروازی از فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی لغو شود مسافر هیچ حق انتخابی ندارد و باید تا هفته بعد همان روز منتظر پرواز بماند و در این شرایط پرواز پر شده و مسافر به ناچار راه دیگری را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کند.

کمبود ناوگان دلیل لغو پروازها

طهماسبی عنوان کرد: شرکت ایران ایر دلیل تمام لغو پروازهای این شرکت را کمبود ناوگان اعلام می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی به شیوع ویروس کرونا و خسارات ناشی از آن به شرکت فرودگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در پی شیوع کرونا و به دلیل کمبود مسافر شرکت فرودگاه‌های استان نیز متوجه خسارات مالی شد و در حال حاضر نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم.

انجام پروازهای استان توسط چهار شرکت هواپیمایی

طهماسبی گفت: پروازهای فرودگاه‌های استان توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، پارس ایر و ایرتور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   صدور 10 پروانه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی ادامه داد:  طی این مدتی که شاهد شیوع کرونا هستیم بیشترین مسافرین فرودگاه‌های استان به ویژه به مقصد تهران، مسئولان دولتی هستند‌.

وی اظهار داشت: در مجموع در ۶ ماه امسال ۲۲ هزار و ۱۱۵ نفر مسافر وارد فرودگاه بیرجند شده و ۲۲ هزار و ۳۹۸ مسافر از فرودگاه بیرجند خارج شدند و همچنین بار ورودی حدودا ۱۷۲ هزار کیلوگرم و بار خروجی ۱۹۲ هزار کیلوگرم بوده است.

طهماسبی بیان داشت: فرودگاه طبس نیز ۳۷ پرواز ورودی و ۳۷ پرواز خروجی داشته و یک هزار و ۵۷۷ مسافر وارد فرودگاه و یک هزار و ۴۹۱ مسافر از فرودگاه طبس خارج شدند و بار ورودی به فرودگاه طبس یک هزار و ۸ کیلوگرم و بار خروجی ۱۶ هزار کیلوگرم بوده است.

وی در مورد مشکلات و چالش های پروازها در استان، اظهار داشت: بیشترین چالش در مورد فرودگاه‌های استان بحث پروازها است؛ راهکارهایی در خصوص راه‌اندازی ایرلاین‌های داخلی، خرید هواپیما، حمایت از ایرلاین‌های موجود و مشابه این موارد مطرح شده و با توجه به اینکه شرایط در ناوگان هواپیمایی شرایط خاصی است و ناوگانی که داریم همه ناوگان متوسط به بالا است نیازمند توجه و پیگیری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها