آموزش؛مهمترین راه اصلاح الگوهای مصرف انرژی است +عکس

درمراسمی با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی، مدیران آموزش و پرورش و توزیع برق شهرستان نهبندان از نفر اول برگزیده مسابقه دابسمش ویژه مدیریت مصرف تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری “ پیام خاوران “،محسن بخشایی در این مراسم با قدردانی از همکاری و همیاری آموزش و پرورش استان در موضوع مدیریت مصرف برق اظها داشت: آموزش و پرورش به عنوان يكی از دستگاه‌هاي مؤثر با توجه به جامعه هدفي كه تحت پوشش دارد می‌تواند نقش مهمي در ترويج فرهنگ مصرف بهينه انرژی ايفا كند.

وی آموزش مباحث مديريت مصرف برق درمقاطع مختلف ازسوي مربيان و معلمان آموزش وپرورش دركلاس‌ها، اعزام كارشناسان مديريت مصرف در شهرستان‌ها برای شركت در نشست‌های آموزشی و همچنین برگزاری مسابقه دابسمش ویژه دانش آموزان را از جمله برنامه های شرکت توزیع نیروی برق باهمکاری آموزش و پرورش استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف عنوان کرد.

دانش آموزان برای خانواده ها در زمینه مدیریت مصرف نقش آفرینی کنند

 معاون فروش و خدمات مشترکین افزود:دانش آموزان می توانند به عنوان سفیرانی مهم برای خانواده ها در زمینه مدیریت مصرف نقش آفرینی کنند و فرهنگ درست مصرف کردن را در جامعه ترویج دهند.

بخشایی یادآور شد:کمبود منابع انرژی باید به دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی تبیین شود تا بتوان نسلی آگاه در این زمینه تربیت کرد و از ازآنجاییکه بیشترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل داده است، این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح درمصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف  را دارند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با توجه به آغاز فصل سرما از همه همشهریان عزیز درخواست کردتا نسبت به رعایت نکات ایمنی و کاهش مصرف برق توجه نمایند تا ان شاالله مشکلی در تامین برق پایدار در ایام سرد سال ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید   تغییرات در استانداری خراسان جنوبی در اولین روزهای کاری استاندار

بخشایی استفاده حداقلی از بخاری برقی برای گرمایش، استفاده از وسایل سرمایشی دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی، پوشاندن دریچه کولرها در فصل زمستان و استفاده ازلباس گرم مناسب زمستانی در منزل را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در زمستان برشمرد.

وی عایق بندی مناسب در و پنجره،استفاده از نورطبیعی در روز، از برق کشیدن لوازم برقی درهنگام عدم استفاده و تنظیم اسپیلت گرماساز روی 25 درجه را از دیگر روشهای صرفه جویی درمصرف برق به خصوص در ایام سرد سال دانست.

آموزش های مدیریت مصرف در برنامه های  فرهنگی مدارس گنجانده شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه این مراسم گفت: از آنجا که کودکان سرمایه های آینده این مرز و بوم اند، باید آموزش صحیح به آنان مورد توجه قرار گیرد و آموزش های مدیریت مصرف در برنامه های  فرهنگی مدارس گنجانده شود.

وی  با اعلام این نکته که مدارس از جمله بخش های عمومی جامعه هستند که بایدفرهنگ مدیریت مصرف در آنجا آغاز شود، از مدیران مدارس درخواست کرد با اقدامات موثر باعث جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی به خصوص برق در مدارس شوند.

زمانی استفاده از لامپ های کم مصرف به جا لامپ های معمولی، خاموش کردن سیستم روشنایی و سرمایشی کلاس ها بعد از پایان ساعت آموزش و فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهره گیری از الگوی درست استفاده از حامل های انرژی را از جمله اقدامات صورت گرفته در مدارس جهت مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.

برگزاری مسابقه دابسمش با همکاری آموزش و پرورش استان در سامانه شاد

بیشتر بخوانید   17 کیلومتر از فیدر نیزار شهرستان سربیشه سرویس شد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: در این مسابقه که با محتوای نماهنگ فردای روشن برگزار شده، تعداد قابل توجهی از دانش آموزان سراسراستان شرکت و نفرات برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

علی رفیعی با اشاره به همکاری خوب اداره آموزش و پرورش استان در برگزاری این مسابقه گفت: مسابقه دابسمش با همکاری آموزش و پرورش استان در سامانه شاد برگزار شده و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت فرهنگ سازی مدیریت مصرف و نقش کلیدی دانش آموزان به عنوان پیشرانه های فرهنگ جامعه این قبیل برنامه ها با همکاری سازمان ها و نهادهای مربوط ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها