صادرات محصولات تعاونی‌های خراسان جنوبی ارزآوری ۷ میلیون دلاری داشت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعاونی های استان هفت میلیون و ۳۵۱ دلار در زمینه صادرات محصولات خود ارزآوری داشتند.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعاونی ها به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی می توانند تاب آوری بسیار خوبی در شرایط تحریم داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه سهم تعاونی ها از تولید ناخالص داخلی کشور تنها هفت درصد است، افزود: این میزان باید ۲۵ درصد باشد و نتوانسته است به ظرفیت های بالقوه که توانش را دارد در بخش های مختلف کشور برسد.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل بالابودن سهم نفت در اقتصاد ایران موجب شده تا نسبت به ظرفیت تعاونی ها بی توجهی شود و یکی از راهکارهای مهم بهبود صادرات غیرنفتی، افزایش توجه به به بخش تعاون است که عمدتا در حوزه غیرنفتی فعالیت دارند.

اشرفی با بیان اینکه ۲۲ تعاونی در خراسان جنوبی محصولات خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادرات می کنند، ادامه داد: این تعاونی ها توانستند سال گذشته با صادرات محصولات تولیدی خود حدود پنج هزار و ۳۵۲ دلار برای کشور ارزآوری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعاونی های استان هفت میلیون و ۳۵۱ دلار در زمینه صادرات محصولات خود ارزآوری داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: بیشترین محصولات صادرشده مربوط به سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی از جمله زعفران، زرشک، بادام، زیره و عناب، عسل، فرش و صنایع دستی بوده است.

اشرفی گفت: محصولات تعاونی های استان به کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، آلمان، کانادا، حوزه خلیج فارس، مالزی و پاکستان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

بیشتر بخوانید   احتمال افزایشی بیماران کرونا در پایان موج اول سفرهای نوروزی وجود دارد

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها