اقدام فوری مسئولان برای بازگشت بازماندگان از تحصیل در روستاهای شهرستان نهبندان

فرماندار نهبندان خواستار اقدام فوری و عملی معلمان و مسئولان مربوطه برای بازگشت به تحصیل تارکین از تحصیل در روستاهای نهبندان شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید بیکی در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان که به ریاست فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش و باحضور امام جمعه و سایر اعضاء شورا که با دستور کار طرح نصیب آموزشی یکسان در همه مناطق با توجه‌ به اهمیت و توصیه مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار داشت: ترک تحصیل دانش آموزان باید با نگاه ویژه دنبال شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از ۱۴۹ نفر در مقاطع مختلف ترک تحصیل کرده اند که عامل اصلی آن بیماری کرونا است، افزود: از این تعداد ۶۷ نفر دختر و ۸۲ نفر پسر هستند.

بیکی خواستار همکاری دهیاران و شوراها برای بازگشت به تحصیل تارکین از تحصیل شد و گفت: خانواده ها نیز باید در این خصوص همکاری و مساعدت لازم را برای ثبت نام دانش آموزان داشته باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین دارایی یک جامعه نیروی انسانی آن جامعه است اما متاسفانه امروزه به خوبی به آن پرداخته نشده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه دانش آموزان باید پویا و دغدغه ای نداشته باشند، افزود: مسئولان و دانش آموزان باید در سنوات پایین تحصیلی اهتمام ویژه داشته باشند تا ضربه ای به نیروی انسانی شهرستان وارد نشود.

بیکی بیان کرد: برای حل مشکل ترک تحصیل دانش آموزان باید ریشه ای عمل کرد، معلمان باید پیگیر دلیل ترک تحصیل دانش آموزان شوند و تنها در قالب چهارچوب خود عمل نکنند.

وی خواستار اقدام فوری و عملی معلمان و مسئولان مربوطه برای بازگشت به تحصیل تارکین از تحصیل در روستاهای نهبندان شد.

حجت الاسلام خزاعی، امام جمعه نهبندان هم در این جلسه خواستار آسیب شناسی و اقدام فوری در خصوص تارکین از تحصیل دانش آموزان مناطق روستایی شد و گفت: تعلیم و تربیت، آموزش در نزد اهل بیت از اهمیت خاص و با ارزشی برخوردار است.

بیشتر بخوانید   هر حرکتی که دشمن را عصبانی کند، عمل صالح است

خزاعی با تاکید بر اینکه سهل انگاری در خصوص تارکین از تحصیل نباید انجام شود، افزود: از ائمه جماعات، مدیران و تمام مسئولان شهرستان درخواست اقدام فوری و پیگیری لازم می شود.

در این جلسه روشندل مدیر آموزش و پرورش شهرستان به ببان نظرات و پیشنهادات و ارائه گزارش در خصوص دستور کار جلسه ارائه کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها