نگهداری راه های روستایی و فرعی کشور به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد + عکس

مدیر کل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: نگهداری راه های روستایی و فرعی  کشور به حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش “ پیام خاوران ”  فیروز قیاسی امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان خراسان جنوبی، بر لزوم توجه مضاعف به موضوع نگهداری راه های روستایی کشور تاکید  کرد واظهار داشت:در مقایسه عملکرد ادارات استانی در زمینه نگهداری راه های روستایی با توجه به طول بسیار راه های استان خراسان جنوبی، این استان جزو استان های موفق است.

وی افزود: دغدغه مهم سازمان، بیشتر در زمینه نوسازی جاده ها است که نیازمند حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور تصریح کرد:حدود ۸۰ درصد کامیون های کشور فرسوده هستند و ۹۰ درصد اتوبوس ها نیز باید نوسازی شوند و در شرایط فعلی نیاز به نگاه ویژه ای دارند‌.

وی یادآور شد: نگهداری راه های روستایی و فرعی نیز به حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و با توجه به محدود بودن منابع دولتی، چاره ای جز رفتن به سمت درآمدهای پایدار نداریم.

قیاسی افزود: استان خراسان جنوبی جزو سه استان با طول راه های طولانی در زمینه راه روستایی و فرعی است که با توجه به سهم ترافیک سنگین، نیازمند اعتبارات ویژه برای نگهداری آنها است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور اظهار داشت: این استان در زمینه بازسازی روکش حفاظتی، اسلاری سیل و چیپ سیل موفق است و این روش های کم هزینه، روش های جدیدی هستند که در تمام دنیا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: براساس آمار موجود، حدود ۵۰ درصد از تصادفات استان خراسان جنوبی در راه های فرعی و روستایی روی می دهد و این امر، نیازمند توجه جدی و نگاه ویژه است.

بیشتر بخوانید   46 گشت روزانه راهداری و کنترل جاده‌ای در خراسان جنوبی انجام شد

۲۸ درصد میزان تردد در جاده های استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است

رییس پلیس راه فرمانده انتظامی استان نیز در این مراسم با اشاره به این که ایمنی و ترافیک مقوله ای چند وجهی است و همه باید تلاش کنیم تا ایمنی ترافیک تامین شود، اظهار داشت:

سرهنگ رضایی بیان کرد:در ایام شیوع بیماری کرونا، رانندگان با همه سختی ها، همکاری لازم را با پلیس داشتند و به رغم افزایش چند برابری وسایل نقلیه و افزایش میزان تردد، همدلی و پای کار بودن نیروهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجب کاهش آمار تصادفات شده که لازم است این روند باز هم تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد:نزدیک به ۲۸ درصد میزان تردد در جاده های استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که در مسیر طولانی و دوطرفه خطرات زیادی به همراه دارد.

وی افزود: رانندگان در زمینه ایمنی جاده ای می توانند بسیار کمک کننده باشند تا میزان حوادث کاهش یابد.

رییس پلیس راه فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی یادآور شد:نیمی از تصادفات جاده ای استان در راه های روستایی و فرعی روی می دهد و لازم است تا توجه ویژه ای به شناسایی، آشکارسازی و رفع نقاط پر حادثه شود.

پیمانکاران فعال در حوزه راهداری استان نیز با تمام مشکلات هیچ کاری را تعطیل نکردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی نیز با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت:در ابتدای سال، با توجه به ضرورت حمل کالاهای اساسی و لزوم تخلیه بنادر، شاغلان بخش حمل و نقل کالا به رغم همه مشکلات، با تمام توان و تلاش سعی کردند در استان در این خصوص کمبودی احساس نشود.

بیشتر بخوانید   تعطیلی کلاس‌های آنلاین در روز و شب یلدا شایعه است

جلال زاده  افزود: پیمانکاران فعال در حوزه راهداری استان نیز با تمام مشکلات و مطالبات، هیچ کاری را تعطیل نکردند و پر توان ادامه دادند.

وی خاطر نشان کرد: همکاران راهداری استان نیز با تمام تلاش، خدمت به مردم را وظیفه خود می دانند و همچنان انجام وظیفه می کنند و این هفته برای قدردانی از فعالان این حوزها نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها