صادرات کالا از مرز ماهیرود ۲۲ درصد افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی از رشد ۲۲ درصدی صادرات کالا از مرز ماهیرود خبر داد و گفت: این کالاها با وزن یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن، از لحاظ ارزشی بیش از ۵۱۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در بازدید از درب خروج واحد صادرات در ماهیرود که با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سربیشه انجام شد اظهار داشت: درب واحد صادرات گمرکات مرزی ماهیرود در سال ۹۷ و با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان راه اندازی و افتتاح شد.

وی گفت: دراین طرح که با ابتکار گمرک جمهوری اسلامی ایران و حمایت استاندار وقت خراسان جنوبی در گمرک ماهیرود برای اولین بار در مرزهای کشور اجرایی و عملیانی شد، ۳ معبر گمرکی دارای درب های واحد واردات (با ۷ لاین ورود و خروج) و صادرات( با ۸ لاین ورود و خروج) احداث و به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این اقدام و ابتکار ضمن کنترل‌های متمرکز گمرکی معابر ۳ گانه( پایانه- بازارچه مرزی- منطقه ویژه اقتصادی) باعث افزایش بهره‌وری و کارایی نیروهای گمرکی و تسهیل و تسریع در روند تشریفات ورود و خروج  شده است.

قناعت افزود: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون افغان در ماهیرود بارگیری شده و از مرز خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: مجموع کالاهایی که در ۸ ماهه نخست امسال از مرز ماهیرود صادر شده با وزن یک میلیون و ۶۰۶ هزار تن، از لحاظ ارزشی بیش از ۵۱۲ میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ارزش کالاهای وارداتی از این مرز نیز طی این مدت ۱۳ میلیون دلار بوده که رشد ۶۷۳ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید   شمار کاراته‌کاهای بیمه شده در خراسان جنوبی کم است

در ادامه سفر استاندار به شهرستان سربیشه ساختمان اداری مرزبانی در محل مرز ماهیرود نیز افتتاح شد که اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ۱۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال بوده است که سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان پیمانکار پروژه، این ساختمان را در دو طبقه با زیربنای ۵۷۰ مترمربع احداث کرده است.

در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی، ساختمان انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود به بهره برداری رسید.

باین پروژه با سرمایه گذاری ۳۲ میلیارد تومانی شرکت رادین انرژی اطلس احداث شده که در زمینه انبارداری، بازرگانی و حمل و نقل فعالیت های گسترده ای دارد.

این ساختمان با زیربنای ۲۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع بنا شده و زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر را فراهم کرده است.

همچنین در راستای توسعه زیرساخت‌های رفاهی در مرز ماهیرود عملیات اجرایی احداث پروژه مجتمع اقامتی نیز کلنگ زنی شد.

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب یک مجموعه اقامتی- تفریحی و رفاهی، هایپرمارکت، رستوران و اتاق های نمایشگاهی احداث می شود.

بر اساس برنامه ریزی سرمایه گذار، در صورت مهیا بودن شرایط، این پروژه ظرف مدت یکسال به بهره برداری می رسد.

این مجتمع اقامتی با زیربنای ۳ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث می شود.

سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در این پروژه، زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم در زمان بهره برداری به همراه دارد.میزان اشتغال غیر مستقیم و غیر ثابت نیز بستگی به میزان خدمات دهی مجموعه دارد.

انتهای پیام/ ۲۵۲

بیشتر بخوانید   100 درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها