ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی تا هفته آینده

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از افزایش ابر و فعالیت سامانه بارشی در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، لطفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق الگو‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی، افزایش ابر و فعالیت سامانه بارشی در سطح استان تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: اوج بارش‌ها در طی دو تا سه روز آینده، برای فردا خواهد بود و وقوع رواناب و سیلابی شدن برخی نقاط شمالی استان قابل پیش‌بینی است.

آماده باش نیرو‌های امدادرسانی 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی گفت: ۱۴۰نیروی هلال احمر در قالب ۳۹ تیم امدادی در ۲۴ پایگاه ثابت، پایگاه امداد هوایی، شعب هلال احمر و تیم واکنش سریع و دو تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

محمدرضا رضایی گفت: ۲۲ تیم در شعب هلال احمر استان آماده امدادرسانی به حوادث احتمالی هستند.

وی افزود: ۴۶دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز برای امداد رسانی به حوادث احتمالی آماده به‌کارگیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: شهروندان با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در حاشیه و مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.

رضایی گفت: رانندگان توجع داشته باشند با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیرچرخ و سوخت کافی به ویژه در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   25 تن خاک معدنی غیرمجاز در طبس کشف شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها