اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان طی ۴ ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید جهانشاهی در نشست خبری اظهار داشت: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و امام شهدا است.

وی با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان در شهریور ماه سال جاری و فرآیند پیگیری مصوبات که با حمایت همه جانبه نهاد رئیس جمهور و مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور روبرو شد از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر در طی ۴ ماهه اخیر خبر داد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: مصوبات سفر در بازه یک تا سه سال منتهی به سال ۱۴۰۳ در بخش‌های مختلف و به صورت اعتباری و تسهیلاتی تعریف شده که در بخش اعتبارات عمرانی بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان مصوبه داریم.

جهانشاهی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات سنواتی استان عموماً به صورت اوراق صادر می‌شود، از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر بصورت کاملاً نقدی خبر داد که تزریق این اعتبارات موجبات فعال شدن گارگاه‌های عمرانی و گردش مالی در بدنه پیمانکاری استان خواهد شد و بخش قابل توجهی از مطالبات کارگری و پیمانکاران تسویه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش عمده این اعتبارات در زمینه ایجاد باندهای دوم، تکمیل راه‌های روستایی، پروژه‌های فاضلاب شهری، تکمیل بیمارستان‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، فرهنگی و کشاورزی اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی با اشاره به این موضوع که تخصیص تعدادی از مصوبات سفر به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در سطح ملی ابلاغ شده است از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا پیگیری عاجل نسب به جذب این اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع صورت پذیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل یا مانع، مراتب را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پیگیری اعلام  کنند.

بیشتر بخوانید   رتبه دوم سوگواره بین المللی عبرات به "هنگامه نینوا " رسید

وی از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری در زمینه ایجاد خط اعتباری جدید تا نیمه دوم بهمن ماه سال جاری برای تأمین اعتبار پروژه‌های مصوب سفر که فاقد ردیف و کد طرح در پیوست‌های قانون بودجه است، خبر داد.

جهانشاهی اعلام کرد: از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و بنیاد مستضعفان، جهت تأمین اعتبارات در اختیار استاندار قول‌های مساعدی داده‌اند که در حال پیگیری این منابع هستیم و به محض وصول به پروژه‌های مصوب سفر تعلق خواهد گرفت.

وی  اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پروژه‌های هر حوزه و دستگاه اجرایی از محل مصوبات سفر را طبقه‌بندی و در اختیار مدیران کل قرار می‌دهد تا علاوه بر پیگیری سازمان مدیریت استان، خود دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق دستگاه‌های ملی متبوع پیگیر جذب منابع باشند که خوشبختانه برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی، راهداری و آب و فاضلاب استان اقدامات مؤثری را به انجام رسانده که شایسته تقدیر است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها