بیش از 172 هزار تخلف سرعت در  راه‌های استان خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از شناسایی بیش از 172 هزار تخلف سرعت در  راه‌های استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال‌زاده در جمع خبرنگاران از فعالیت شبانه‌روزی سامانه‌های هوشمند حمل و نقل مرکز مدیریت راه‌های استان، با هدف اطلاع‌یابی از آخرین وضعیت جریان ترافیک محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

وی عنوان کرد: به دلیل سهم بیش از 95 درصدی حمل و نقل جاده‌ای استان در جابجایی کالا و مسافر، و نیز انعطاف‌پذیری، پوشش سراسری و گستره وسیع فعالیت و تاثیرگذاری آن بر رشد و توسعه سایر بخش‌های استان، موضوع ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای اهمیت مضاعفی را نشان داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: یکی از راه‌های مهم دستیابی به این هدف، از طریق توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که در تصمیم‌گیری لحظه به لحظه در مواقع بحرانی نظیر انسداد محورها به دلایل گوناگون از جمله مداخلات جوّی و تصادفات حادّ ترافیکی، و نیز در تصمیم‌گیری درازمدّت در زمینه ارتقاء خصوصیات عملکردی محورها، کاربرد دارد.

جلال‌زاده ادامه داد: به عنوان نمونه، نتایج برگرفته از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل مرکز مدیریت راه‌های استان، رشد 15 درصدی تردد در 10 ماهه ابتدای امسال را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: با پیگیری و تلاش مرکز مدیریت راه‌های استان، سامانه‌های ثبت تخلف سرعت این اداره کل توانسته است  10 ماهه ابتدای امسال، بیش از 33 ملیون پلاک‌خوانی داشته باشد که منجر به شناسایی بیش از 172 هزار تخلف سرعت شده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیش از 56 درصد موارد مذکور مربوط به ثبت سرعت‌های متوسط وسایل نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افزایش حوادث جاده‌ای از نوع واژگونی (47 درصد از مجموع تصادفات 10 ماهه 1400) نیز معضل دیگری است که در استان با آن مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید   مجازات جرائم انتخاباتی بازدارنده نیست

جلال زاده اظهار داشت: این تصادفات غالباً به دلیل  عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه تماس با سامانه گویای 141، برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، از جمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها