آزمایشگاه دولتی ناباروری در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی آزمایشگاه دولتی برای بیماران نابارور با تمام تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه هزینه‌های مراجعه‌کنندگان کاهش می‌یابد.

به گزارش ” پیام خاوران “ ، دکتر علی‌ اربابی در نشست خبری اظهار داشت: استان خراسان جنوبی در حال حاضر نیازمند آزمایشگاه ناباروری است و وجود آزمایشگاه ضروری است.

اربابی با اشاره به ارایه خدمات درمانی توسط بیمه سلامت در استان خراسان جنوبی بیان کرد: خدمات مربوط به بیماری‌های خاص در این استان تحت پوشش بیمه قرار داشته و به صورت رایگان پرداخت می‌شود. اما بیماری‌های مانند بیماران سرطانی و دیابت جز بیماران خاص نیستند و هزینه آن با 30 درصد پرداختی بیمار لحاظ می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی افزود: حذف دفترچه و الکترونیکی شدن نسخ در بیمارستان‌ها به طور 100 درصدی انجام شده و مشکلی وجود ندارد اما در صورت موارد استثنائی مانند قطعی برق نسخ به صورت کاغذی داده می‌شود و در ادامه وارد سیستم خواهد شد.

اربابی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود و تمهیداتی اندیشیده شده در زمینه شرایط ارجاع برای بیمه شده، بیمه شدگان دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: سازمان بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت با همدیگر تبادل اطلاعات داشته و اگر فردی بیمه تامین اجتماعی دارد دیگر نمی‌تواند از بیمه سلامت برخوردار شود و فردی که دارای دو بیمه‌نامه پایه باشد نیز از خدمات محروم می‌شود و باید فرد مراجعه کرده یک نوع بیمه را انتخاب کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشانکرد: خدمات بیماران صعب‌العلاج، ناباروری خدمات ترک اعتیاد گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی و کار درمانی فقط برای مددجویان بهزیستی جزو تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته و تلاش می‌شود برخی از داروها هم در سطح تعهدات ما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید   قهستان در انتظار بیمارستان/ چشم امید هزاران نفر به همت مسئولان

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سازمان بیمه سلامت برنامه جامعی در زمینه بیمه کردن ساکنان مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار داده و با کمک سایر نهادهای مرتبط اقدام به بیمه فعال در محلات کرده تا تمام مردم دارای بیمه نامه سلامت باشند.

اربابی با بیان اینکه در خراسان جنوبی تعداد افراد بدون بیمه کم است بیان کرد: این طرح مراحل مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم تا پایان سه ماهه نخست سال آینده فردی فاقد بیمه در استان نباشد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با شماره گیری *1666# از پوشش بیمه‌ای خود اطمینان حاصل کنند گفت: مردم استان در جهت تامین بیمه خود بهتر از سایر مناطق استفاده کردند و اتباع بیگانه در استان هم می‌توانند از بیمه استفاده کنند و جزو صندوق سایر اقشار اتباع قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: در شهرستان قاین با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم و دو بار در سال می‌تواند پزشک خانواده خود را تغییر دهد و این طرح 80 درصد در استان اجرایی شده که تا پایان اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

اربابی همچنین در سخنان خود با اشاره به اینکه ساختمان بیمه سلامت در شهرستان بشرویه از مهرماه امسال آغاز و با پیشرفت چشمگیر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان سازمان بیمه سلامت دارای ساختمان اداری است و تنها در شهرستان خوسف به علت نبود چارت اداری و بیمارستان امکان ایجاد ساختمان بیمه نیست.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها