قهستان در انتظار بیمارستان/ چشم امید هزاران نفر به همت مسئولان

بخش قهستان نقطه اتصال سه شهرستان خراسان جنوبی است که جمعیت هزاران نفری از محل این گذرگاه عبور می کنند که لازم است هرچه سریعتر نسبت به ساخت بیمارستان محلی قهستان اقدام شود.

به گزارش “پیام خاوران“، شهر قهستان با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری بیرجند واقع شده است که روستاهای بیرجند و درمیان را به روستاهای شهرستان زیرکوه متصل می‌کند. بخش قهستان از جمله بخش های مهمی خراسان جنوبی که مسیر تردد بسیاری از روستانشینان است که محل رفت و آمد مردم شهرستان زیرکوه به مرکز استان خراسان جنوبی؛ وجود این مسافت تا مرکز استان خراسان جنوبی از راه پر پیچ و خم روستایی سبب شده است تا مردم این روستا همیشه مشکلاتی برای بهداشت و درمان داشته باشند.

اتصال بخش زیرکوه به درمیان و بیرجند نقطه استراتژیکی را برای قهستان سبب شده است که اکنون وجود بیمارستان در این محل جان بسیاری از بیماران را نجات می دهد از طرفی راه های نامناسب و پرپیچ و خم روستاهای درمیان و البته زهان و زیرکوه سبب شده است تا نیاز به احداث بیمارستان در این بخش بسیار ضروری باشد.

نظری یکی از اهالی روستای آسیابان بخش قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: پدرم دارای بیماری دیابت است و چند وقت پیش دچار سکته قلبی شد که اگر دیرتر به بیمارستان رازی بیرجند می رسید ممکن نبود که اکنون زنده باشد.

وی ادامه داد: خیلی از زنان روستا نیاز درمانی دارند که نبود بیمارستان پزشکان متخصص سبب شده است تا از نیازهای درمانی خود عقب بمانند.

این فرد خاطرنشان کرد: سال گذشته تصادف بسیاری عجیبی در جاده قهستان اتفاق افتاد که اگر زودتر به بیمارستان می رسید جان افراد دچار سانحه نجات پیدا می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد راستگو امام جمعه قهستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: احداث یک بیمارستان محلی در قهستان، طی سال های گذشته جزو برنامه دولت و وزارت بهداشت بود به طوری که در مناطقی که جمعیت اقماری وجود دارد بیمارستان های محلی احداث شود.

وجود بیمارستان محلی، مکانی برای توسعه و جلوگیری از مهاجرت

وی احداث بیمارستان محلی را هم در جهت توسعه منطقه و جلوگیری از مهاجرت دانست و افزود: در چهار نقطه استان بیمارستان محلی پیس بینی شده است که در قهستان با قوت از روز اول پیگیری شده است.

امام جمعه قهستان خاطرنشان کرد: خیرین پیگیری‌های خوبی در جهت تاسیس بیمارستان محلی در قهستان انجام داده اند؛ مجوز احداث بیمارستان گرفته شد.

بیشتر بخوانید   دشمن از استقبال باشکوه مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور عصبانی است

اهدای زمین توسط مردم

حجت السلام راستگو ضمن تاکید بر خودیاری مردم در واگذاری زمین برای احداث بیمارستان قهستان، گفت: مردم همت خوبی کردند و چندین هکتار زمین لازم بود که مردم این زمین‌ها را اهدا کردند.

وی بیان کرد: بیشتراز دوسال است که یک سری مسائل بین مسئولان بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان وجود داشت که کار معطل ماند اما احداث سریعتر این بیمارستان، ضرورت زیادی از این جهت برای استان بود و متحمل ضرر شدیم چراکه قیمت های اجناس بسیار بالا رفت.

امام جمعه قهستان اظهارکرد: در سفر رئیس جمهور و مسئولان وزارت بهداشت به خراسان جنوبی فعالیت‌های از سر گرفته و اقدامات خوبی آغاز شده است.

حجت الاسلام راستگو خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان در بخش قهستان از یک طرف به زهان وزیرکوه و از طرفی به روستاهای درمیان متصل است که جمعیت اقماری فراوانی است که ضرورت احداث بیمارستان محلی ۱۰ تختخوابی وجود دارد.

درمانگاه جوابگوی نیاز درمانی مردم نیست

وی به وجود درمانگاه بخش قهستان اشاره کرد و گفت: این درمانگاه تنها یک فضای سرپایی است و جوابگوی نیازهای خاص درمانی مردم نیست.

امام جمعه قهستان مهاجرت به مرکز استان را از جمله اقدامات مردم در جهت رفع نیازهای درمانی انها بیان کرد و یادآورشد: مردم با این رفت و آمدها هم دچار زحمت می شوند و هم گاهی فوریت در درمان نیاز از جمله تصادفات جاده ای است که ممکن جان افراد را به خطر اندازد.

حجت الاسلام راستگو اظهارکرد: با سفررئیس جمهور به خراسان جنوبی و وعده های مسئولان امیدواریم بتوانیم این بیمارستان را به جایی برسانیم.

بیمارستان قهستان در مرحله آغاز فندانسیون

وی گفت: بخش عمده کار که واگذاری زمین است توسط مردم منطقه انجام شده بود مجوز احداث گرفته شده و سازمان آب و خاک در حال آزمایش خاک در مکان مشخص شده است و مطالعات آغاز فندانسیون دارد انجام می شود.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه کار ساخت بر عهده مجمع خیرین سلامت استان است، افزود: ما گلایه داریم وقتی مجوز برای ساخت بیمارستان صادر شده است چرا تعلل در کار صورت می گیرد؟ مسئول خسارت چند میلیاردی چه کسی است و اگر لازم نیست چرا مجوز داده اند اگر لازم بوده و مجوز دادند چرا به شکل دقیق و دغدغه مندانه پاسخ داده نشده است؟

بیشتر بخوانید   از غروب خورشید تا ۴ ساعت بعد در مصرف برق صرفه جویی کنید

همه مسئولان در جهت سلامت مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام راستگو با بیان اینکه انجام دادن کارها با دست تنها امکان پذیر نیست، افزود: در حال فعلی تقاضا دارم همه با هم در جهت سلامت مردم گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی مردم در همه صحنه های انقلاب، گفت: همیشه مردم پیروز میدان بوده اند و لازم است ما هم قدردان همراهی مردم باشیم و نیاز است همراهی همه دستگاه برای اخداث بیمارتان باشد تا کارها زودتر انجام شود.

مانع تراشی، کارها را دچار فرسودگی می کند

امام جمعه قهستان بابیان اینکه رسالت ما خدمت رسانی به مردم ما است، تصریح‌کرد: یک گروه پای کار باشند یک گروهی نباشند و مانع تراشی کنند کارها دچار فرسودگی می شود؛ اگر واقعا می خواهیم کاری انجام شود همه دستگاه ها پای کارباشند چراکه برکت و سرعت بیشتری پیدا می شود.

حجت الاسلام راستگو متذکر شد: روند بیش از دو سه سال در مسائل زیرساختی و زیربنایی کار سبب می شود که  نسبت به آینده کار نگران باشیم.

وی بیان کرد: همه باید همت کنند هر کاری که اجرا شود با اتحاد باشد نباید اختلاف سلیقه ها باعث شود در بیرون انعکاس اختلاف در بین مسئولان را ببینم.

۳۰ هزار متر مربع زمین بیمارستان تامین شد

حسینی رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: زمین بیمارستان محلی قهستان به مساحت ۳۰ هزار متر برای احداث بیمارستان محلی قهستان به صورت اهدایی از سوی مردم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نقشه بیمارستان محلی قهستان با توجه به آئین نامه مجمع خیرین تائید شده است؛ افزود: آزمایشگاه مکانیک خاک در محل حاضر است تا آزمایشات انجام شود، سازه طراحی و شروع به کار کنیم.

وی بابیان اینکه خیر اصلی ما خانواده مرحوم حاج حسین امینی هستند، گفت: کمک های مردم منطقه در انجام پروژه تاثیر بسیار بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید   اجرای ۳۰۰ برنامه هفته ملی کودک در خراسان جنوبی آغاز شد

کار ساخت بر عهده خیرین سلامت است

وی بیان کرد: کار ساخت بیمارستان قهستان برعهده مجمع خیرین سلامت است که باید تجهیز بیمارستان از نظر امکانات درمانی و نیروهای متخصص توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بخش قهستان علی رغم جمعیت بالای در برگیری نیروی انسانی، ازنظر شاخص‌های منطقه نسبت به بقیه مناطق پایین تر است و باید به سطح درمان بیشتری برسند. مسیرهای دور روستاهای این منطقه از مرکز استان باعث می شود تا احداث بیمارستان خدمات درمانی را به منطقه وسیعی ارائه بدهد و این خدمت بزرگی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان مشابه به بیمارستان ۳۲ تختخوابی است، گفت: بخش های این بیمارستان شامل اورژانس، اطفال، زنان، زایمان و زایشگاه، بستری، درمانگاه و  آزمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است زمین برای احداث واگذار شده است، گفت: ان شاءالله با کمک خیرین بتوانیم این بیمارستان را احداث کنیم و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

بیمارستان را پس از تکمیل تجهیز می کنیم

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: مجوز های لازم به مجمع خیرین سلامت برای ساخت بیمارستان قهستان داده شده است .

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی با نظارت بر احداث این پروژه، بعد از ساخت تجهیزات درمانی این بیمارستان را تکمیل و نسبت به تامین کادر درمان اقدام می کنیم.

مهدی فرجامی فرد فرماندار درمیان نیز اظهارکرد: زمین مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان توسط یکی از خیرین اهدا و مجوز لازم برای احداث آن گرفته شده است و پیمانکار پروژه مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده که ساخت این بیمارستان از محل کمک‌های مجمع خیرین سلامت احداث شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم بر ساخت این بیمارستان نظارت خواهد داشت.

فرماندار درمیان ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد شهر قهستان و روستاهای منطقه با مراکز درمانی بیرجند و اسدیه، ساخت بیمارستان محلی در منطقه ضروری است و تلاش ما این است که با استفاده از ظرفیت خیرین در راستای مردم این طرح را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

منبع: خاورستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها